Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HDMI till displayport


drutt1

Rekommendera Poster

Har en MBP 13¨ retina sent 2013. Jag försöker koppla in två externa skärmar.

 

Skärm nr 1

Thunderbolt till displayport, fungerar bra.

 

Skärm nr 2

HDMI till displayport fungerar inte alls.

 

Tycker att det borde fungera, men vet inte om jag tänker fel, missar någon inställning eller om det inte går....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta är det så att HDMI till displayport inte fungerar utan en konverterare. Det har att göra med att de använder olika signaler. Jag skulle gissa på att din adapter inte stödjer konvertering av signalerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst mycket om folk som har just detta problem. Den vanligaste lösningen brukar vara att försöka hitta nån "ritual" som funkar och kanske be lite till kabelguden att det funkar. Har tyvärr inga andra svar såhär direkt, kan återkomma om jag hittar något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen adapter, bara en HDMI till displayport-kabel....

Jo, det är en adapter och den går bara på ena hållet. Och det hållet är från mini-displayport på datorn till en HDMI-skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är en adapter och den går bara på ena hållet. Och det hållet är från mini-displayport på datorn till en HDMI-skärm.

Jag har också läst om att adaptrar bara fungerar åt ena hållet som Telly sa, så tyvärr är det inte mycket att göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte en minidisplayport, däremot är det troligt att den är enkelriktad, DisplayPort till HDMI. Fungerar gör den inte....

 

Bytt strategi och köpt en USB till ethernet adapter så att jag kan använda båda thunderboltportarna till skärmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte en minidisplayport, däremot är det troligt att den är enkelriktad, DisplayPort till HDMI. Fungerar gör den inte....

 

Bytt strategi och köpt en USB till ethernet adapter så att jag kan använda båda thunderboltportarna till skärmarna.

Kul att du hittade något som funkade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...