Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flyttade filmerna i iMovie, hur kan jag rädda mitt projekt? Hjälp!


Annamac

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har lagt ner sååååååå mkt tid på att redigera en film. En lååång film. Så precis nu var jag lite för snabb för mitt eget bästa. Jag ville frigöra utrymme på hårddisken så jag började radera filmklippen från iMovie mappen. När jag gjort det kände jag på mig att det kan ha varit dumt så jag startade iMovie för att provspela filmen. Då är det små gula varningstrianglar på alla klipp och det står att den inte kan hitta källfilen. Jag lade tillbaka alla film klipp där jag tror det låg men nä.. Fortfarande går det inte att spela. Snälla snälla, säg att det finna något sätt att rädda mitt projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det händer ingenting om Du klickar på varningstrianglarna? Tänkte att iMovie har något bra sätt att låta användaren leta upp saknade filer.

 

Annars hittade jag den här guiden. Lite jobbig att följa dock, men kanske bättre än att göra om allt igen?

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh nån som svarar på en gång!

Filmklippen är ju inte borta, har lagt tillbaka dem, ev inte rätt, men de finns.

 

Har Time Machine men den gjorde precis en ny säkerhetskopia samtidigt som jag höll på med utrensning, så jag är osäker på vad som är med i den..

 

Såg nån tråd på ett engelskt forum där någon trodde att om man flyttade källfilerna i ett iMovie projekt, att även om man flyttade tillbaka dem, att det inte går att återställa..

 

Bara får inte vara så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@kiwi

Nä.. Klickar jag på triangeln står det bara att den inte hittar filen och så står det var filen ska ha legat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@kiwi

Läste precis instruktionerna på länken du skickat..

Jo du.. Det är ju lite att göra. Nu när det är säkert 80 filer jag flyttat, undrar om jag måste göra detta med varje individuell fil. Helt galet..

Fan fan fan fan fan fan

Finns det inget enklare sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Time Machine sparar i mån av plats flera versioner tillbaka. Du kan öppna Time Machine och bläddra tillbaka och se efter om det ser bra ut där. Jag skulle göra detta först.

 

Edit: Behöver du hjälp hur du använder TM, se den här sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Time Machine sparar i mån av plats flera versioner tillbaka. Du kan öppna Time Machine och bläddra tillbaka och se efter om det ser bra ut där. Jag skulle göra detta först.

Ok. Trodde inte man kunde plocka ut separata grejer ur en Time Machine säkerhetskopia. Trodde det var allt eller inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Trodde inte man kunde plocka ut separata grejer ur en Time Machine säkerhetskopia. Trodde det var allt eller inget.

Testade att öppna ett av de sparade projekten ur Time Machine. men den sa likadant. Fortfarande kan den inte hitta källfil.. Behöver jag göra något annat än bara att öppna projektet..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...