Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern airport antenn till G5


rana

Rekommendera Poster

Undrar om det är någon som har någon idé om vad man kan göra istället om man inte får tag i den T-formade original airport-antennen som ska sitta bak på en G5 (mid 2004). Någon som vet vad kontakten heter? Eller är den kontakten unik för macen? Tänker att man kanske kan man mecka något själv.

 

 

 

post-2200-0-52841900-1385193545.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog svårt. Har en, men den använder jag själv. :) Kanske om man kan hitta den på eBay el Tradera osv. Alt att köpa ett PCIkort, om du har ngn ledig plats, eller en WiFi-usb.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte ett Edimax EW-7722In (pci-kort) för ett halvår sedan efter att jag köpt den här begagnade G5:an

http://www.everymac.com/systems/apple/powermac_g5/specs/powermac_g5_2.0_dp_2.html

det funkar sådär... med det kortet och nyligen kom jag över ett airport extreme kort och satte i. Det verkar funka bättre trots att mottagningen är sämre eftersom jag inte har någon antenn. Airport express sitter rakt under mottagaren genom ett träbjälklag och sedan 3 meter på våningen under. PCI kortet var till en början väldigt lynnigt och ville inte alltid ansluta till nätverket. Efter att jag kom på att lägga Ralink (driver) i startobjekt har det gått mycket bättre. Nu upprättar den kontakt ca 9 av 10 gånger. Men PCI kortet har också problem med att det tappar kontakten / fryser emellanåt så att webbläsarna hänger sig ca 5 minuter innan det lossnar. Inbillar mig att allt skulle bli smidigare med en antenn till airportkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...