Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify - Repeatify


Frupralin

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har köpt appen Spotify och har Premium-abonnemang på min MacBook Air. Nu använder jag MacBook Pro i jobbet. Tänkte ladda hem Spotify på den för att lyssna lite på musik. Måste jag betala appen igen då? Hittar inte ens Spotify i AppStore utan bara Repeatify som är gratis. Laddade hem. Ser den i Launchpad men... den blinkar bara till när jag klickar på den, inget annat händer? Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker slänga upp Spotify till min teveskärm via Apple-TV... använder AirPlay men hör inget ljud på teven? Gör jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker slänga upp Spotify till min teveskärm via Apple-TV... använder AirPlay men hör inget ljud på teven? Gör jag fel?

 

Ja det är ganska tydligt eftersom det inte låter :)

 

Förklara exakt vad det är du gör när du försöker "slänga upp" Spotify på Tv´n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja det är ganska tydligt eftersom det inte låter :)

 

Förklara exakt vad det är du gör när du försöker "slänga upp" Spotify på Tv´n

Äsch, kan väl vara fel på prylarna....väl....? ;)

 

1) Startar Spotify i datorn, startar Apple-tv.

2) Väljer AirPlay i appleteven

3) När en låt spelar i Spotify i datorn, klickar jag på skärmdubbleringsikonen på datorn och väljer Apple-tv. Skärmen i datorn ändrar format. Ikonen blir blå. Datorns skärm visas på teveskärmen. Musiken i datorn tystnar, men inget ljud på teven (och nej, ingen mute-knapp aktiverad).

 

Var gör jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, kan väl vara fel på prylarna....väl....? ;)

 

1) Startar Spotify i datorn, startar Apple-tv.

2) Väljer AirPlay i appleteven

3) När en låt spelar i Spotify i datorn, klickar jag på skärmdubbleringsikonen på datorn och väljer Apple-tv. Skärmen i datorn ändrar format. Ikonen blir blå. Datorns skärm visas på teveskärmen. Musiken i datorn tystnar, men inget ljud på teven (och nej, ingen mute-knapp aktiverad).

 

Var gör jag fel?

 

Felet är att du använder skärmdubblering.

Du ska trycka på Alt samtidigt klicka på högtalarikonen i verktygsfältet och välja din Apple TV.

Då spelas enbart ljudet från din dator till Apple TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Felet är att du använder skärmdubblering.

Du ska trycka på Alt samtidigt klicka på högtalarikonen i verktygsfältet och välja din Apple TV.

Då spelas enbart ljudet från din dator till Apple TV.

Då gör jag så här istället;

 

1) Startar Spotify i datorn, startar Apple-tv.

2) Väljer AirPlay i appleteven (AirPlay- PÅ... Spela från iTunes-molnet-PÅ... Högtalare-Apple TV i-bockad

... 3) Startar en låt i Spotify, ljud i datorn

4) Håller in Alt-knapp och klickar på högtalarikonen och väljer Apple-tv, varpå "kopplingen" tappas och datorn blir återigen aktiv med bild och ljud och inget förutom Apple-tv'ns AirPlay-meny visas på tevenskärmen (utan ljud)

 

Var missar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte gå in i ATV´s inställningar varje gång du ska spela utan har du aktiverat AirPlay en gång räcker det.

 

Du kan testa att öppna Inställningar på datorn,välj Ljud och klicka i ATV där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte gå in i ATV´s inställningar varje gång du ska spela utan har du aktiverat AirPlay en gång räcker det.

 

Du kan testa att öppna Inställningar på datorn,välj Ljud och klicka i ATV där också.

Okej, har dubbelkollat en sista gång att ATV står på "AirPlay - PÅ".

 

I datorns inställningar--Ljud-- väljer jag Apple TV istället för inbyggda högtalare, och då får jag informationen "Inställningar för vald enhet - Den valda enheten saknar reglage för ljud ut"...?? ..

 

Jag har ju använt min ATV för att se film via iPhone och då har jag ljud från teven?

 

Vad ska jag ändra för ljudinställning i ATVn? Testat ändra Dolby Digital till både på, auto och av. Ingen skillnad. Inget ljud ut. Gah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då är jag ledsen men mer kan jag inte hjälpa dig.

Gör jag som jag nyss beskrev fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då är jag ledsen men mer kan jag inte hjälpa dig.

Gör jag som jag nyss beskrev fungerar det.

Tack ändå lappen71, för att du tog dig tid. Jag ser om jag kan hitta en lösning i Apple-TV-tråd.. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem.

 

Väljer jag AppleTv som ljud ut, så studsar det bara tillbaka på interna högtalare.

Detta vare sig skärmdubblering är aktiverad eller inte.

 

Kanske något fel mellan Air och ATV.....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...