Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mavericks och AirDrop


Frupralin

Rekommendera Poster

Hejsan,

 

Jag har haft min Air inlämnad på service då den kraschade vid försök att uppdatera till Mavericks. Under tiden jobbade jag i min jobbdator (Pro). Nu är båda uppdaterade till Mavericks och jag vill föra över filer från jobb-Pro'n till min helt tomma Air. Kan öppna AirDrop på båda och de hittar varann. Sen då? Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det mycket filer så går det snabbare att flytta det med ett vanligt usb minne.

 

Men annars så är det bara att dra filen/mappen du vill flytta till den andra datorns ikon i airdrop fönstret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det mycket filer så går det snabbare att flytta det med ett vanligt usb minne.

 

Men annars så är det bara att dra filen/mappen du vill flytta till den andra datorns ikon i airdrop fönstret

Tack! Hade provat så innan men konstigt nog funkade det inte då, men nu så.. Kan MacBook även hitta min iPhone 5s för att göra samma sak? Hm...nää... det går inte väl? Sen förstår jag inte varför inte iPhoto finns på min Air som precis kommit tillbaka från hårddiskservice? iPhoto fanns på datorn då jag köpte den. Butiken (Apple-ombud) har ominstallerat hela datorn på Apples bekostnad då den kraschade vid försök att uppdatera till Mavericks (på Apples uppmaning). Så.. då vill jag ju inte gärna behöva köpa iPhoto ur App-store nu? Ser att den kostar 109 kronor (struntsumma men principsak)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är det mycket filer så går det snabbare att flytta det med ett vanligt usb minne.

 

Men annars så är det bara att dra filen/mappen du vill flytta till den andra datorns ikon i airdrop fönstret

Det tror jag inte. Om man har bra router hemma, Airdrop är mycket snabbare än vanlig USB minne. Via min Airport Extreme mellan Retina MBP och MBP med SSD tog det <5 min att överföra 7GB mappen med massa bilder och video. Om man inte har en dyr toksnabb USB minne, Airdrop är smidigare mellan nya macar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Hade provat så innan men konstigt nog funkade det inte då, men nu så.. Kan MacBook även hitta min iPhone 5s för att göra samma sak? Hm...nää... det går inte väl? Sen förstår jag inte varför inte iPhoto finns på min Air som precis kommit tillbaka från hårddiskservice? iPhoto fanns på datorn då jag köpte den. Butiken (Apple-ombud) har ominstallerat hela datorn på Apples bekostnad då den kraschade vid försök att uppdatera till Mavericks (på Apples uppmaning). Så.. då vill jag ju inte gärna behöva köpa iPhoto ur App-store nu? Ser att den kostar 109 kronor (struntsumma men principsak)..

Om din datorn kom med Lion eller Mountain Lion med iPhoto pre-installerad, du borde kunna få den från Appstore igen. Logga in på App Store och klicka på 'Köp'. Där borde du kunna se iPhoto, Imovie OSV. Jag köpte min med Mountain Lion, byte ut HDD nyligen och installerade Mavericks. Jag kunde ladda ner iPhoto etc gratis utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...