Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hittar inte extern skärm


kylan13

Rekommendera Poster

Jag har sett flera trådar med samma rubrik men ändå inte riktigt samma problem.

Jag har en Philips-TV och en Macbook Pro 15' från tidigt 2011 och en Macbook Air 13' från mitten 2011. Fram tills för några veckor sedan fungerade min Thunderbolt-HDMI utan några som helst problem och hade gjort så i ett års tid. Nu hittar varken min tjejs Air eller min Pro någon extern bildskärm. Min Pro började krångla något före, hennes några dagar senare. Det kan även tilläggas att problemen började vid senaste uppdateringen (version 10.7.5), min gjordes några dagar före hennes. Om detta är slumpen eller om det har ett samband låter jag er avgöra?

Emellanåt känns det som att TV:n får kontakt med båda våra datorer för en kort sekund, det blinkar till blått på Macarna men händer inget på TV:n och sedan går bilden tillbaka på datorerna som vanligt.

Har testat följande:

- Bytt mellan de olika HDMI-anslutningarna på TV:n.

- Skiftat mellan olika bildupplösningar på Macarna.

Känns osannolikt att båda våra Thunderbolt skulle ge sig, likaså att TV:ns alla tre HDMI-anslutningar.

Frågan är om det försvann någon inställning vid uppdateringen eller om sladden helt sonika har gett sig? Köpte den för ganska exakt ett år sedan.

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa en annan adapter och/eller en annan sladd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...