Jump to content
Just nu i M3-nätverket

"iPhone får större skärm nästa år"

Nyhetsroboten

Recommended Posts

En orsak som framförs för att inte ha många olika skärmstorlekar är ju att det gör app-utvecklingen svårare. Med tanke på det förstår jag inte varför inte Apple gör en variant av iPad-mini (och iPad) som innehåller telefonifunktionalitet. Det kan ju inte vara så värst många komponenter till som behövs i en GSM/3G/LTE-iPad för att man ska kunna använda den som telefon. Det skulle spara utvecklingsresurser på både hårdvaru- och mjukvaru-sidan...

Sedan är det upp till konsumenten om man vill ha iPhone 5S (S=small), iPhone 5L = iPad min (L=large), eller iPhone 5XL = iPad Air. :D

Enligt Bloomberg kommer Apple att släppa nya modeller av iPhone med större skärm under 2014.

Gud förbjude.

Min iPhone 4s är den största klump till telefon jag haft på 10-15 år. Jag vill INTE ha en ännu större klump igen.

Min iPhone 4s är den största klump till telefon jag haft på 10-15 år. Jag vill INTE ha en ännu större klump igen.

Jag håller med Telly82. Jag vill inte heller släpa runt på något stort.

Däremot verkar det vara många som vill ha en jätteskärm på mobilen. Jag fattar inte varför inte Apple tillfredsställer den marknaden genom att göra en iPhone Large modell av iPad mini, och en iPhone XL modell av iPad Air. Det kan ju knappast vara speciellt mycket extrajobb för Apple att sätt full iPhone-funktionalitet i iPad. (Och det skulle inte bli något extrajobb alls för app-leverantörer som anpassar till skärmstorlekar, eftersom det skulle vara en skärmstorlek de redan stöder...)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...