Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Felsökning av Mac OS X


thevil
 Share

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med åtkomst av utdelade enheter. På min stationära dator har jag två hårddiskar utdelade (Leopard installerat) men jag kan varken se eller komma åt dem i min laptop med Tiger installerat. Jag har ett litet LAN med en Airport Express. Är det i Tiger problemet ligger? När jag hade Leopard installerat i min laptop var det inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
skogsmulle
Postad (redigerade)

Jag e dum ihuvet... ibland. Använde Clean my mac. nu är några "fonter" borta. Vet någon hur jag kan reparera detta?

Värre är att även några prgram inte verkar svara så bra efter misstaget. Ett program som inte vill fungera även efter jag ominstallerade det, är brännarprog. Toast,

hjälp?

 

utdrag från systemmeddelande:

 

 

2010-05-14 22.36.29 [0x0-0x4a04a].com.macpaw.CleanMyMac[532] "/Users/philopov/Library/Application Support/CleanMyMac/CleanMyMacHelperTool";

2010-05-14 22.36.29 [0x0-0x4a04a].com.macpaw.CleanMyMac[532] "-cleanWinJunk";

2010-05-14 22.36.29 [0x0-0x4a04a].com.macpaw.CleanMyMac[532] "-cleanTrashes";

2010-05-14 22.36.29 [0x0-0x4a04a].com.macpaw.CleanMyMac[532] "-cleanMacOSJunk";

 

Jag vet att jag valde att ta bort några som jag inte borde, frågan nu är bara om jag kan reparera detta?

Jag har en backup extern disk med allt viktigt på så jag skulle kunna göra en ominstallation.

 

Stort tack för hjälpen.

Redigerad av skogsmulle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hjälp..helt plötsligt dyker det bara upp ett blinkande frågetecken på skärmen när jag slår på Macen..nån

som kan ge mig ett råd??

 

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp..helt plötsligt dyker det bara upp ett blinkande frågetecken på skärmen när jag slår på Macen..nån

som kan ge mig ett råd??

 

Anders

Hej och välkommen till forumet. Här är en tråd med samma problem: https://forum.macworld.se/topic/107530-mapp-med-fraagetecken-vid-start

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Om inte datorn vill starta efter en Systemuppdatering finns ett antal åtgärder som kan vidtas.

 

http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-20028330-263.html?tag=mncol;title

 

I knagglig översatt version

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Freviews.cnet.com%2F8301-13727_7-20028330-263.html%3Ftag%3Dmncol%3Btitle&sl=en&tl=sv

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Gäst Lurifax

Jag tror många gjort som jag och eftersom det ser ut att funka så tänker man inte mer på det. Men har jag optimalt rätt inställningar i dessa fönster, eller borde jag ändra på någonting och hur då.

 

Jag har en iMac Intel 10.6.7 som köptes som en Tiger 10.4

 

Tack.

Kalle

 

Formatering.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Go'dag!

 

 

 

Efter installation av Mountan Lion så fungerade iCal perfekt. Nu har jag formaterat MacBooken

 

och installerat Mountain Lion igen, och så fort jag klickar på ett möte för att editera i iCal så blir det badboll följt av

krasch. I övrigt fungerar kalendern som den ska.

 

 

 

Jag har iCal synkat med ett Gmail-konto, och har även installerat senaste uppdateringen för

 

ML.

 

 

 

Några ideér?

Redigerad av VultureSong
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 11 months later...
  • 10 months later...
Jocke_med_kniven

Skumt problem:

Findermenyn (den där saken som normalt ligger högst upp och är grå).

Den har börjat försvinna för mig, nu måste jag aktivt sätta muspilen högst upp på sidan och klicka ett par gånger, då poppar den fram. Men sen såfort jag gör något annat så försvinner den.

 

Det brukar inte vara såhär, den brukar alltid vara synlig, endast dockan ska röra sig på detta viset.

Börjar min iMac få fnatt? ;)

Edit: 10.6.8

Redigerad av Jocke_med_kniven
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt problem:

Findermenyn (den där saken som normalt ligger högst upp och är grå).

Den har börjat försvinna för mig, nu måste jag aktivt sätta muspilen högst upp på sidan och klicka ett par gånger, då poppar den fram. Men sen såfort jag gör något annat så försvinner den.

 

Det brukar inte vara såhär, den brukar alltid vara synlig, endast dockan ska röra sig på detta viset.

Börjar min iMac få fnatt? ;)

Edit: 10.6.8

Låter som du hamnat i nåt fullskärmsläge. Då försvinner menyraden, men kan visas om man är där uppe och pillar. Kolla så du inte har nåt program kör i fullskärmsläge - annars kör “Esc” i varje program så du går ur det om du ev är där.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...