Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blivit erbjuden att köpa en MBP 15″ early 2011, vad är ett rimli


Tommix

Rekommendera Poster

Rubriken ser ut att ha kapats i slutet. Skriver om den i inlägget.

 

Jag har blivit erbjuden att få köpa en MacBook Pro early 2011.

Vad är ett rimligt pris för en sådan dator?

 

Specsen är som följer;

 

Model identifier 8,2.

MacBook Pro 15″

2.2GHz Quad-core Intel Core i7

4GB 1333MHz DDR3 SDRAM

500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm

SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD- RW)

1440x900 Glossy Widescreen Display

 

Datorn är i allmänt gott skick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du kan hitta en liknande på Tradera, avancerad sökning, avslutade auktioner. Då ser du vad folk är beredda att betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Det skall jag göra.

 

Kolla om du kan hitta en liknande på Tradera, avancerad sökning, avslutade auktioner. Då ser du vad folk är beredda att betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och kolla INTE på Blocket, för priserna där är bara säljarens våta dröm om vad prylarna är värda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och kolla INTE på Blocket, för priserna där är bara säljarens våta dröm om vad prylarna är värda.

 

Ok.

 

Priserna på Blocket ser sannerligen hutlösa ut.

 

Jag har dock problem med att hitta någonting på Tradera. Kanske har jag sökt på fel sätt. Jag har aldrig använt mig av den sajten. Ska prova igen.

 

På komplett.se ser man nya PC-laptopar med liknande hårdvara för ungefär 7-8 tusen. Jag antar att dagens billiga macbooks har liknande prestanda som denna och dom ligger väl där runt 10-11 tusen. Så en siffra under 7-8 är väl rimligt med tanke på att slitage och föråldrad hårdvara.

 

Orsaken till att jag funderar på att köpa den är att (tror jag) denna macbook är den sista man själv kan expandera. (lägga in mer RAM och byta till SSD, kanske skruva bort DVD:n).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rubriken ser ut att ha kapats i slutet. Skriver om den i inlägget.

 

Jag har blivit erbjuden att få köpa en MacBook Pro early 2011.

Vad är ett rimligt pris för en sådan dator?

 

Specsen är som följer;

 

Model identifier 8,2.

MacBook Pro 15″

2.2GHz Quad-core Intel Core i7

4GB 1333MHz DDR3 SDRAM

500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm

SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD- RW)

1440x900 Glossy Widescreen Display

 

Datorn är i allmänt gott skick.

Den MBP är mellanmodell 2011 men har en riktig fyrkärnig processor vilket gör den nästan lika snabb som dagens billigaste MBP 15" Det är en kraftfull burk som blir riktigt bra med maxad RAM och en SSD. Den kommer att räcka många år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den MBP är mellanmodell 2011 men har en riktig fyrkärnig processor vilket gör den nästan lika snabb som dagens billigaste MBP 15" Det är en kraftfull burk som blir riktigt bra med maxad RAM och en SSD. Den kommer att räcka många år.

Ja, det tror jag. Ägaren brukar köra Battlefield 3 på den (med låga settings på den, win partition förstås).

Jag kör just nu en MBP late 2007 men den börjar kännas trött. Dock skulle den nog få sig en boost om jag lade in en SSD, men troligen skulle SSD:n vara värd mer än datorn. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...