Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

loggade in pa kompis apple id...


iamdoe

Rekommendera Poster

jag var dum nog och loggade in pa min kompis apple id pa min iphone 5 (iOS 6) for ett par mander sen. jag vet att det var dumt, jag gjorde dock inget illa utan loggade val mest in for att se om jag kunde komma in... hen hade vid tillfallet också iOS 6.

 

jag har inte loggat in pa hens apple id sen dess och tanker inte gora det heller, sa var inte allt for harda mot mig...

 

hur som haver.

 

jag bytte mobilnummer/simkort nyligen och stoppade in det i min iphone. och idag nar jag kollade min ipad (ios7) sa fick jag upp notifications pa skarmen om att 2 nummer var associerat till mitt apple id (mitt nya och mitt gamla). jag antar att den har sakerhetsatergarden kommer med ios7?

 

finns det någon chans att hen fatt samma notification att mitt nummer var associerat till hens apple id???

hen har inte sagt någonting om det. sa kan någon i detta forum upplysa mig lite om hen kan ha fatt san notification till sin iphone???? email kan ni bortse ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Hej, Risken finns ju.....

Så här går det till när en ny enhet ansluter för första gången till kontot.....

Resten av enheterna får ett meddelande om att t.ex. kalles iPhone använder nu 070-000-00-00 till iMessage och FaceTime, vill du lägga till detta nr...

 

När det gäller telefonnr så försvinner dessa när numret associeras med annat appleid men din kompis har fått info om att du anslutit med din telefon till hans id :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej... forst och framst, himla snallt att du tog dig tid att svara.

 

finns det nagon chans att hen inte sett det har? jag var inne pa hens apple id nar hens telefon var helt avstangd. hade ett simkort som inte var aktiverat och kopplat till nagot nummer (utlandskt) da iMessage och det kopplades till apple id:et. och sen rakade satta i mitt eget...

 

hen har inte andrat sitt apple id losenord, vilket kanske kanns som att man sjalv skulle gjort om det dykt upp ett sant meddelande.

 

lagras numret i hens telefon under installningar pa nagot satt???

 

det kanns inte alls bra det har....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Nej, numret försvinner så fort som du har loggat ut dig från den aktuella apple id.

Är lite osäker men har för mig att även om min iphone varit avstängd och jag loggar in med mac eller ipad så brukar meddelandet proppa upp.

Säger hon inget så är det inget att bry sig om, det var trötts allt ett misstag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas personen vet det och att den också vet att man inte ska lita på dig.

 

Att logga in på någon annans konton/användare/etc. är inte okej.

 

Spelar ingen roll om man bara "gjorde det för att testa", man gör inte sånt, punkt slut.

 

#kanintehållamigmednästatag #duärenidiot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...