Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gojja

Rekommendera Poster

Hej,

Min time capsule har nu lagt av och jag misstänker att det är nätaggregatet som slutat fungera eftersom den är helt "död". Den har dock hållit relativt länge, ca 2-3 år.

Vet att det finns många trådar om detta men jag har inte hittat någon som ger mig rätt info för att lösa problemet själv. Har hittat guider där man kan plocka ut hårddisken och även det gamla nätaggregatet men sen då?

Är det någon här som kan hjälpa mig vart jag kan hitta reservdelar till detta? Någon som kan preciserar exakt vad jag behöver och vart jag kan hitta? Har inte superkoll på detta men tror att jag har tillräcklig koll för att kunna följa de guider som finns för att kunna demontera hårddisken alt. nätagget.

Det jag vill göra är antingen att lägga hårddisken i en "kabinett" så jag kan ansluta den till datorn via usb alternativt byta ut nätaggregatet. Dock känns det som en lättare lösning att bara plocka ut hårddisken och lägga den i en kabinett och fortsätta använda den så tills vidare.

Tack!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det enklaste är helt klart att plocka ur hårddisken och stoppa i ett USB-kabinett. Backuperna är fullt läsbara. Har du valt att kryptera backupen? Gummit på undersidan är näst intill omöjligt att avlägsna utan att ha sönder det.

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Ja det enklaste är helt klart att plocka ur hårddisken och stoppa i ett USB-kabinett. Backuperna är fullt läsbara. Har du valt att kryptera backupen? Gummit på undersidan är näst intill omöjligt att avlägsna utan att ha sönder det.

Har inte använt den som backup disk utan som extern hårddisk... Så det ska inte vara några problem, däremot är jag rätt osäker på vad jag ska stoppa den i.

Har hittat guider som visar hur jag får ut hårddisken och om själva time capsule går sönder spelar ingen roll. Men som sagt, vart kan jag hitta en usb kabinett som passar? Passar alla eller måste det vara en speciell modell?

Någon som har möjlighet att länka till en sida?

Tack!

Länk till kommentar

Vilket 3,5" SATA kabinett med USB som helst passar.

Finns att köpa i varenda datorbutik, Kjell&Co, Clas Ohlson, Teknikmagasinet

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...