Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur är min Airport Express kopplad till nätverket egentligen?


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Se bilden. Airport Utility i min Mac och i min iPhone har olika åsikter om hur min Airport Express är kopplad till nätverket.

 

Från början satt ingen kabel mellan dem. Men eftersom det sitter flera väggar emellan är signalen usel och jag drog en kabel. Klickade på "reset" knappen på min Airport Express efteråt och ställde in den på nytt.

 

Men min Mac och iPhone har som sagt olika åsikter om ifall det sitter en kabel emellan eller ej.

 

Hur vet jag vilken som har rätt?

 

 

 

//KJ

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är din Express inställd under Wirelsess? Att den ska ansluta/utöka ett nätverk eller att den ska skapa ett nytt trådlöst nätverk (med samma SSID/kryptering/lösenord). Det är det sistnämnda som är korrekt när du dragit kabel mellan enheterna.

 

Men oavsett borde Airport Utility visa samma sak oavsett enhet du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det var två orsaker till mitt problem upptäckte jag.

 

1) Precis som mattem skriver ska min Airport Express vara inställt på att skapa ett nytt trådlöst nätverk. Det var den inte. Jag gjorde en nyinställning efter att ha kopplat in kabeln och var säker på att jag valt rätt alternativ, men tydligen inte. Jag klickade reset på båda mina enheter och startade om från noll. Går ju rätt fort och nu funkar allt som det ska.

 

2) Min Mac visade rätt, min iPhone fel. I min iPhone hade jag aldrig loggat in med lösenord på min Airport Express eller Airport Extreme. Jag la bara in appen som "bra att ha" och kollade enbart på översikten. Efter att ha skrivit in lösenordet för att kunna administrera så visas rätt översikt och då visades samma som på min Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...