Ginosso70 Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Hej!Jag har inte tänkt på detta tidigare men börjat upptäcka det sedan jag ställde in krav på login efter skärmsläckare samt börjat läsa många vetenskapliga pappers i helskärmsläge.Om jag byter till en grå bakgrund (till exempel dashboard med widgets, helskärmsläge för en PDF eller inloggningsfönstret) så ser jag tydliga spår av det som varit på skärmen tidigare. Om jag ex haft MacWorld uppe precis innan så finns dess konturer svagt inpräntade mot den grå bakgrunden.Jag har väldigt stort behov av min dator eftersom jag studerar. Men samtidigt kan jag ju inte rent juridiskt gå omkring med ett fel utan att göra det gällande gentemot säljaren om jag ex. vill ha rätt till utbyte.Därför undrar jag om någon har erfarenhet av detta samt om det är värt att lämna in datorn för utbyte.VarmtRobin Enander Link to comment Share on other sites More sharing options...
uisgy Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Minns att det pratades om det där förra året då retinan kom. Har inte hört nåt mera om det senaste tiden. * Tog nu och sökte på: —”ghosting on retina macbook pro” — och fann bl.a. en supportartikel från Apple… http://support.apple.com/kb/HT5455?viewlocale=en_US&locale=en_US Där hörs ju att man känner till det… — och tipsar hur man tar bort det! Funderar själv på att slå till på den som kom nyligen — man vill ju inte ha strul med så dyra grejjer — så det får bli lite mera research innan jag vågar slå till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.