Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dubbellurad på Blocket


gorancarlsen

Rekommendera Poster

Visst är det en fördel att kunnas mötas öga mot öga, men min värsta blunder var faktiskt öga mot öga, uppvisande av legitimation. Trots det så visade det sig att min fina MacBook var stulem. Hur kul är det att framstå som hälare?

Inte alls kul. Därför föredrar jag också att köpa nytt. Senast jag köpte en begagnad dator var en Sawtooth PowerMac G4 i början av seklet. Den var inte stulen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls kul. Därför föredrar jag också att köpa nytt. Senast jag köpte en begagnad dator var en Sawtooth PowerMac G4 i början av seklet. Den var inte stulen.

Men det var ju mindre kul att köpa en ny MacBook Pro för 13000:-.

Jag gillade faktiskt min vita unibody, tycker den var ursnygg, och eftersom i stort sett varenda del blev utbytt via Apple care, så var det ju grymt när MacSupport fått ordning på sitt system över stulna Macar och kunde meddela mig att jag inte kunde få tillbaka den. Jag erbjöd faktiskt skolan där den blivit stulen att få köpa den, men de hade inga rutiner för sånt. Kriminalaren jag pratade med sa att man har så mycket ärenden på stulna datorer, så det skulle troligen vara preskriberat innan de skulle komma fram till mitt ärende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vill bara säga att jag tycker att du ska gå vidare med en polisanmälan. Den här Per/Per-Olov (0708816689) har nu även blåst mig. Jag är tyvärr en väldigt godtrogen person och tog hans ord på allvar, betalade honom innan jag fått böckerna jag köpt av honom, i det här fallet var det böcker till en Fritidsledarutbildning. Han lät så trovärdig och snäll på något sätt,(göteborgare) men jag ställde honom mot väggen ikväll då jag ringde upp honom och sa att jag inte fått några böcker, och att jag läst på internet att han blåst fler förut. Då blev han spak men lät ändå trovärdig då han sa att han skickat dem för si och så många dagar sedan och beklagade sig och lovade att kolla upp det med posten imorgon och höra av sig efter lunch imorgon. Efter det läste jag här på tråden att han blåst en till person så då blev skickade jag ett sms till honom där jag skrev att om inte böckerna var i min låda imorgon så skulle jag polisanmäla. Det tänker jag göra också, även om det bara handlar om 400:- så ska han inte få gå fri och fortsätta för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Banksekretessen hindrar ju att man kan kolla innan om mottagaren är den denne uppger.

Men Swish, där du betalar via mobilen verkar vara säkert. Innan du du klickar sista bekräftande klicket så får du uppgifter om kontohavaren.

 

För mig hjälpte inte ens det, jag köpte en iPhone 5S på Tradera och betalade med Swish. Men någon telefon har jag inte fått, killen behövde julklappspengar och är i hela historien en dålig lögnare. Men iom att jag har hans identitet så betalade han så småningom tillbaka hälften, och påstår att han betalat resten på nyårsafton.

Nu har det åtminstone gått två bankdagar, så det skall bli intressant att se vilka undanflykter han har denna gång. Jag är inte orolig, förr eller senare, det lutar åt det senare så kommer jag att ha mina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sålde nyligen en cykel på citiboard nu är väl inte det största risken iom att köparen kom och hämtade den o pröjsade samtidigt. Men tyckte nog att det kändes safe med facebook involverat. Lätt att se om nån har en fakeprofil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...