Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Imessage på typ Imacen går det


bbenderman

Rekommendera Poster

Hittar ingen app eller program att köra imessage på min Imac.

Men har en Mac mini som jag köpte beg den är det Imessage instalerat på?

Fattar ingen ting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS X 10.7.5 är Lion och det har inte iMessage (Meddelanden).
Det är Mac OS X 10.8 och uppåt som har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då uppdaterar jag genast kan man läsa alla sms som kommer till mobilen ?

Vill ha lite koll på min son som jag tror köper sånt som man blir konstig av.

Är desperat hoppas ni förstår mitt dilemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då uppdaterar jag genast kan man läsa alla sms som kommer till mobilen ?

Vill ha lite koll på min son som jag tror köper sånt som man blir konstig av.

Är desperat hoppas ni förstår mitt dilemma.

Macen och iPhonen måste vara inloggade på samma Apple-ID, alltså sonens, har du hans lösenord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMessage och SMS är inte samma sak. iMessage går på Apple ID för det går genom Apples ekosystem. SMS går genom mobiloperatörernas ekosystem. iMessage på Mac kan inte ta emot eller skicka SMS, bara iMessage (för Mac är inte en telefon, man behöver en uppkoppling till ett mobilnät i enheten för att kunna skicka och ta emot SMS).

Detta innebär även att din Mac kan ta emot iMessage som din son får, om du har loggat in på hans Apple ID i iMessage. Men du kan inte ta emot SMS som går till hans telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ja kan läsa alla meddelande som är skickade från Iphone med imessage.

Känner till apple id ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan läsa iMessages som skickas, men skickas det som SMS så skickas det som SMS och inte som iMessage. I första hand väljer iMessage på iPhone iMessage, men om det är dålig mottagning för datatrafik så skickas det som SMS för det går över mobilnätet för röstsamtal (iMessage kräver mobilnätet för datatrafik).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan man undvika meddelandet som kommer upp på Iphonen när man lägger till en till dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger till en dator?

Hmm. När man registrerar sig för IMessage så uppger man hur man vill bli nådd och vad man vill använda för adress...

Eftersom IMessage använder internet istället för vanlig telefontrafik så lägger man till emailadress, ICloudmail, och om man vill så bara mobilnummer... Grejen är den att du kan då i princip välja hur du vill bli nådd....Så svaret på frågan är väl...JA.... men då är det block mot alla som testar just den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har jag uppdaterat datorn och iMessage fungerar men meddelanden som skickas från Iphone kommer inte upp på datorn vet att det fungerar med Ipad men varför dycker de inte upp i iMessage i min Imac vad är det för fel?????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att de ska fungera på datorn så behöver Meddelanden på datorn vara inloggad på samma Apple ID plus att samma mejl och telefonnummer är aktiverade på datorn som på iPhone för det valda Apple ID. Gå igenom inställningarna.

Meddelanden - Inställningar - Konton.
Markera iMessage / Apple ID-kontot. Kolla så att det är samma som är förbockad under "Meddelanden till dig kan skickas till" som det är på iPhone - att det är precis samma uppgifter.

Kan vara bra att först logga ur och sen logga in igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...