Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan logga in med mitt lösenord men inte låta systeminställningar göra


valentin8216

Rekommendera Poster

Hej. När jag skulle öppna det lilla låset i det nedre hörnet i Systeminställningar >Konton, så ber datorn mig om mitt lösenord, helt normalt, men när jag skriver in mitt lösenord så kommer följande upp: Det angivna lösenordet är felaktigt. Men nej, för det var samma lösenord som jag nyss loggade in med, men sen helt plötsligt är det felaktigt! Help!!!

 

 

 

Mac OS X 10.6.8 Snow Leopard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan försöka att reparera nyckelringen i Program > Verktygsprogram > Nyckelhanterare. Se dump.

 

post-28798-0-82964500-1383261421_thumb.png

 

OBS! Detta är från senaste Mavericks, men ser liknande ut i Snow Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. När jag skulle öppna det lilla låset i det nedre hörnet i Systeminställningar >Konton, så ber datorn mig om mitt lösenord, helt normalt, men när jag skriver in mitt lösenord så kommer följande upp: Det angivna lösenordet är felaktigt. Men nej, för det var samma lösenord som jag nyss loggade in med, men sen helt plötsligt är det felaktigt! Help!!!

 

 

 

Mac OS X 10.6.8 Snow Leopard

Då är kontot du loggar in på (användarkontot) inte ett administratörskonto.

Därför kan lösenordet vara fel. Dvs användaren (du) saknar rättigheter för att göra ändringar där. Eller har det fungerat innan, med det kontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är kontot du loggar in på (användarkontot) inte ett administratörskonto.

Därför kan lösenordet vara fel. Dvs användaren (du) saknar rättigheter för att göra ändringar där. Eller har det fungerat innan, med det kontot?

Ja! Det är mitt admin-konto. Det har funkat så länge denna dator varit i mina händer (i 6 år) men nu helt plötsligt funkar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som Alix skrev där med att reparera nyckelringen. Kan också vara bra att köra en säker start, och i Diskverktyget - kolla/reparera rättigheter på systemdisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som Alix skrev där med att reparera nyckelringen. Kan också vara bra att köra en säker start, och i Diskverktyget - kolla/reparera rättigheter på systemdisken.

Gjorde det!!! Funkar nu...Tack så hemskt mycket!!!!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ThumbsUp:

 

Fast vad var det som funkade? Reparera nyckelring, säker start, eller reparera skivbehörigheter? :fundersam:

 

Andra kan ha nytta av att få veta hur du gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ThumbsUp:

 

Fast vad var det som funkade? Reparera nyckelring, säker start, eller reparera skivbehörigheter? :fundersam:

 

Andra kan ha nytta av att få veta hur du gjorde.

Absolut! Mitt problem var ju då att jag inte kunde låta Systeminställningar göra ändringar för min Mac påstod att lösenordet var felaktigt. Så gjorde jag som du sa och reparerade nyckelringen. Sen gick jag in i Systeminställningar och provade igen! VIPS...det gick denna gången! Skriv om mer info behövs!

 

MacBook (2007) Mac OS X 10.6.8 Snow Leopard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut! Mitt problem var ju då att jag inte kunde låta Systeminställningar göra ändringar för min Mac påstod att lösenordet var felaktigt. Så gjorde jag som du sa och reparerade nyckelringen. Sen gick jag in i Systeminställningar och provade igen! VIPS...det gick denna gången! Skriv om mer info behövs!

 

MacBook (2007) Mac OS X 10.6.8 Snow Leopard

Okej, det funkade genom att du reparerade nyckelringen, bra! Det räcker. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...