Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AppleScript för att skapa PDF


rusiak

Rekommendera Poster

Hej,

 

 

Jag vill se om någon här kan hjälpa mig med att skapa ett AppleScript…

 

Det är så att jag är i behov av ett script som hjälper mig att skapa pdf:er av olika soters textformat som te.x Pages, Word, txt, rtf osv…

Jag har försökt att titta på Automator men jag hittar ingen lösning där som fungerar. Det jag skulle vilja är ett script där jag kan välja flera dokument och sen välja att spara dem till en mapp som te.x heter PDF…

 

Om någon här kan hjälpa så skulle jag verkligen uppskatta det :)

 

Tack på förhand

 

//J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

 

Jag vill se om någon här kan hjälpa mig med att skapa ett AppleScript…

 

Det är så att jag är i behov av ett script som hjälper mig att skapa pdf:er av olika soters textformat som te.x Pages, Word, txt, rtf osv…

Jag har försökt att titta på Automator men jag hittar ingen lösning där som fungerar. Det jag skulle vilja är ett script där jag kan välja flera dokument och sen välja att spara dem till en mapp som te.x heter PDF…

 

Om någon här kan hjälpa så skulle jag verkligen uppskatta det :)

 

Tack på förhand

 

//J

Eftesom Du har sökt lösning hos Automator förmodar jag att det är inte viktigt att just AppleScript står för lösningen. I så fall: jag har ett svagt minne av att ha sett freeware för Mac som gör PDF från flera olika filformat varför det möjligen kan löna sig att 'googla' efter detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

 

Jag vill se om någon här kan hjälpa mig med att skapa ett AppleScript…

 

Det är så att jag är i behov av ett script som hjälper mig att skapa pdf:er av olika soters textformat som te.x Pages, Word, txt, rtf osv…

Jag har försökt att titta på Automator men jag hittar ingen lösning där som fungerar. Det jag skulle vilja är ett script där jag kan välja flera dokument och sen välja att spara dem till en mapp som te.x heter PDF…

 

Om någon här kan hjälpa så skulle jag verkligen uppskatta det :)

 

Tack på förhand

 

//J

Du kan välja att skriva ut dokumenten och sedan välja pdf nere till vänster i rutan som kommer upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...