Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Okänt apple-id....


Bi@

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu behöver jag lite hjälp här. Jag har haft en iPhone 4S i två år och nu har jag köpt en 5S. Jag återställde den med en säkerhetskopia från iCloud och allt funkade bra. Det är bara en lite konstig sak.... men jämna mellanrum frågar den efter lösenordet till Apple-id aloneinkoyoto@gmail.com.... detta är alttså INTE mitt Apple-id och jag kan använda mitt Apple-id precis som vanligt för inköp m.m. Har ni någon lösning? Jag kan ju säga det också att jag aldrig har jailbreakat.

 

Tack på förhand!

 

Med vänlig hälsning

Tobias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med att ta bort ditt iCloud konto från telefonen och logga ut under inställningar - Affär.

Sedan lägg in iCloud på nytt och logga in på Affär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är någon av dina appar köpt/installerad med detta aloneinkoyoto@gmail.com Apple-ID och för att telefonen ska kunna uppdatera appen till en nyare version så krävs lösen för Apple-ID:t?

Någon i din bekantskapskrets som har denna adress? Har du lånat ut telefonen till någon som installerat en app med sitt Apple-id?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Dia2 och SirKnasen!

 

Dia2: Okej, testar det ikväll och återkommer!

 

SirKnasen: Nej, allt på min telefon är köpta av mig och mitt ID. Jag vet heller ingen som har den adressen. Man är ju lite sugen att maila och kolla vem det är! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, aloneinkyoto låter ju japanskt, enligt min högst kvalificerade gissning. Men hur tusan den har hamnat hos dig vore väldigt intressant att veta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er igen!

 

Nu kanske jag ropar "Hej" för tidigt men nu kommer meddelandet inte upp längre. Det kom alltid upp när jag startade om telefonen nämligen. Jag hann aldrig prova att radera mitt iCloud.konto utan det jag gjorde, istället för att när jag fick upp meddelandet radera aloneinkyoto@gmail.com och ersätta det med mitt Apple-id så valde jag istället Avbryt..... och sedan dess har det inte dykt upp mer.

 

Men.... dyker det av igen så provar jag att radera mitt iCloud på telefonen som du Dia2 tipsade om. Återkommer i så fall.

 

SirKnasen: Inga konstigheter alls när jag loggar in på länken.

 

UppiNorr: Ja, det är ju väldigt konstigt hur det kan ha hamnat i min telefon... man har ju hört om Apple-anställda som när telefoner varit på reparation glömt radera saker de lagt in på telefonen, men skulle detta kunna hända på en helt ny telefon?

 

Angående det andra Apple-id så är tydligen "Alone in Kyoto" en låt av ett band som heter Air och är med i filmen Lost in Translation.

.... eller så är bara personen bakom adressen just ensam i Kyoto. :)

 

Ha det bra nu så hörs vi förhoppningsvis inte igen.... i denna fråga alltså! :D

 

/Tobias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
bigrabbithead

Hej Tobias,

Jag skulle också byta från 4s till 5s igår och fick upp precis samma meddelande, med aloneinkyoto@gmail.com !

Tror jag har fixat det men det är väldigt konstigt att den adressen redan är inloggad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...