WpsyLkoT Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Hej Mitt ljud i dator kan sluta fungera helt plötsligt.. Vet någon vad det kan bero på? Och för att få det funka igen så måste jag starta om datorn och det blir ganska jobbigt i längden. Tacksam för hjälp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted October 29, 2013 Share Posted October 29, 2013 Gör en NVRAM/PRAM-reset http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE Link to comment Share on other sites More sharing options...
WpsyLkoT Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 Tack för tipset och jag prövade de och det funkade inte? Ljudet slutar fortfarande fungera efter jag lagt de på viloläge ( stäng datorskärmen ) några gånger... Några andra som har samma problem eller vet hur man kan fixa det? Har bara haft min dator i 3 månader... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stereotypen Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 Starta om, håll ner ALT+CMD+P+R innan startljudet, håll inne tills du har hört 3 st "startljud". Släpp och låt starta upp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stereotypen Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 Det var inget.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KMN Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Prova att starta Aktivitetskontroll, markera processen coreaudiod och välj ”Tvinga en process att avsluta” (knappen med ett kryss uppe till vänster). Möjligen fixar det problemet för stunden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.