Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Behöver akut hjälp efter skärmbyte på en iphone 4S


MatteG

Rekommendera Poster

Hej proffs!

 

Är det möjligtvis någon här som är insatt i skärmbyten på iphone 4s? Jag tänkte jag skulle försöka vara händig och byta skärmen/displayen själv, köpte en skärm, kollade på en skit bra youtubevideo om hur man tog isär, samt kopplade ihop allt igen. Allt är på plats men nu startar han inte alls.

 

Jag har forskat lite och jag har en liten Guld pin som blev kvar efter installation vilket viedon INTE visade vart den skall sitta igen, vad jag läst mej till ska detta vara nån slags jordning? Men kan verkligen den lilla guld flärp göra så att telefonen är helt död?

 

Antingen är skärmen pajj, eller så är måste denna pin vara monterad. Är det nån som vet vilken del jag pratar om, och som gjort detta föryut som kan förklara för mej med kanske en bild vart den skal sitta... Verkligen tacksam för all hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla igenom denna guide om du hittar var den ska sitta:

http://www.ifixit.com/Guide/iPhone+4S+Display+Assembly+Replacement/7277/1

 

har själv byttat på två 4:or och fått dom att fungera igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den skulle tydligeb sitta vid kamaren typ, under power knappen, den startar inte ändå... det KAN vara så att batteriet är dött, men tyckte den startade sist med gamla skärmen.. har ingen laddare här heller just , får testa det innan jag ger upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök att identifiera om den är igång eller inte, prova "tyst" knappen om den vibrerar. Om den är "på" men inte visar nåt på skärmen har du inte tryckt på skärm/touch anslutningarna riktigt.

 

Prova att ansluta till iTunes för att se om du har liv i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag bytte min skärm på min 4s första gången missade jag att koppla in en liten kabel som gömt sig bakom kretskortet. detta resulterade i att jag inte kunde starta telefonen med powerknappen men den startade så fort jag kopplade i telefonen i laddaren. det är lätt att missa ngt litet när man inte ser det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

när jag bytte min skärm på min 4s första gången missade jag att koppla in en liten kabel som gömt sig bakom kretskortet. detta resulterade i att jag inte kunde starta telefonen med powerknappen men den startade så fort jag kopplade i telefonen i laddaren. det är lätt att missa ngt litet när man inte ser det...

 

Den lilla kabeln är just till flexkabeln som har strömknappen :)

 

Telefonen ska starta upp med batteri + skärm + sensorflex eller dockkontakt (för att starta upp telefonen) inga skruvar andra kablar behöver vara kopplade eller på plats.

 

Som nån annan nämnde så prova med vibratorknappen för att se om telefonen är igång.

Flexkablar som är på panelen är sköra är man lite för hård med dem går de sönder och skärmen kan förbli svart (den tjockare är till skärm och den tunnare till touch)

Det är dock vanligare att man drar sönder touch kabeln då den tenderar att klämmas mellan panelen och ramen och blir lite för kort. Många tror då att det är OK att dra lite för att trycka dit den. i 9 av 10 fallen går den sönder och touchen fungerar då inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp!!

 

Det var batteriet som var helt sopslut (hade inte tillgång till laddare när jag skrev och fick såklart panik att hela skiten var pajj) :whistling: :whistling:

 

I övrigt verkar den fungera! Är nästan lite stolt över mej själv för att vara första försöket på något liknande

 

Finns det något sätt att testa Högtalaren (den man hör i när man pratar i telefonen) utan att ha tillgång till sim? Kan testa allt utom den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Röst inspelningsappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...