Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Redigera HTML i realtid över ftp (nästan)


mac-n00b

Rekommendera Poster

Macen börjar bli mer och mer naturlig att använda för mig som nybörjare men jag har inte lyckats lösa redigering av html riktigt så smidigt som jag hade det i Win...

Där körde jag flashfxp och kunde högerklicka på en fil uppkopplad mot ftp och välja redigera en fil i t.ex notepad, sedan uppdaterade flashfxp via ftp så fort jag tryckte Save i editeringsprogrammet. Nu kör jag filezilla i Mac Os och där måste jag stänga filen och sedan välja att den skall skicka upp den redigerade filen. Därefter göra om hela processen så att säga om jag ska ändra igen.

 

Någon som hittat ett smidigt sätt att redigera i realtid så man "bara" behöver tappa mellan en editor (jag kör Coda) och Chrome och inte behöva trixa massa manuellt i FileZilla mellan?

 

Stort tack på förhand :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan du redigera i realtid med Coda! Finns många sätt att göra det du vill. Coda som sagt, Transmit ett annat sätt eller varför inte montera filerna i Finder (command+k och sedan ftp://xxx.xxx....) för att nämna några.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det borde som sagt inte vara några problem i Coda. Du har en inbyggd FTP-klient i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...