Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad gillar ni bäst i Mavericks?


BjornS

Rekommendera Poster

Som rubriken antyder så vore det kul att få veta vad ny tycker är bra med Maverics - det negativa kan vi väl ta i en separat tråd :)

 

Själv gillar jag:

-Taggar

-Flikar

-Nya Safari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya Finder är värt hela kostnaden för uppgraderingen.

 

Bättre batteritid är inte fel heller.

Hela kostnaden = 0kr ;-) Du är rolig du, men jag håller med bättre Finder och batteritid är inte fy skam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela kostnaden = 0kr ;-) Du är rolig du, men jag håller med bättre Finder och batteritid är inte fy skam

"Hela kostnaden" = x antal timmar för att lösa problem, leta efter program, störa sig på program som inte funkar, allmän felsökning med mera.

 

Kostnad ≠ pris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hela kostnaden" = x antal timmar för att lösa problem, leta efter program, störa sig på program som inte funkar, allmän felsökning med mera.

 

Kostnad ≠ pris

Vad har du behövt göra?

Själv var det bara installationstiden som var "kostnaden" har inte behövt felsöka eller krångla något...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du behövt göra?

Själv var det bara installationstiden som var "kostnaden" har inte behövt felsöka eller krångla något...

Jag är bara i början av "kostnaden" ännu. Det första jag jagat är en ersättare för det nya Pages som suger åsne***

Man "måste" inte uppgradera Pages, men som Apple gjort det är det svårt att undvika. Det nya Pages är lika oanvändbart som motsvarigheten på iPad. Det är en kostnad att tvingas leta eftersom jag inte vill arbeta med en eol-produkt.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken ersättaren blir. Tiden för testning är också en del av "kostnaden". Fast den här tråden skulle inte handla om de nackdelar vi upplever med uppgraderingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast den här tråden skulle inte handla om de nackdelar vi upplever med uppgraderingen.

Det var tanken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara i början av "kostnaden" ännu. Det första jag jagat är en ersättare för det nya Pages som suger åsne***

Man "måste" inte uppgradera Pages, men som Apple gjort det är det svårt att undvika. Det nya Pages är lika oanvändbart som motsvarigheten på iPad. Det är en kostnad att tvingas leta. Jag vill inte arbeta med en eol-produkt.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken ersättaren blir. Jag testar, och den tiden är också en del av "kostnaden". Fast den här tråden skulle inte handla om de nackdelar vi upplever med uppgraderingen.

Öppna en ny tråd för tips om ersättare så kan vi kanske bidra med lite tips. Själv skriver jag mest i LaTeX i stället för ordbehandlare men inlärningskurvan är ju lite hög innan man kommer igång...

 

Själv gillar jag också att aktivitetshanteraren fått sig ett lyft samt att hela systemet känns kvickare trots att jag sitter på hårdvara som är sen 2008 (dock med uppgraderat ram till 8gb och en större hdd än original) även terminal.app har fått lite putsning på sig har jag märkt men mer subtilt som att den kommer ihåg var jag sist var när jag stängde ned etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...