Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
arlecchino

Födelsedagarna ska bort! Hur?

Rekommendera Poster

arlecchino

Hur mycket jag än försöker får jag inte bort födelsedagarna från min iPhone-kalender. Problemet är att jag inte riktigt vet hur de har synkats. Jag har tidigare använt TrueCaller med Facebooksync och även direkt Facebooksync i iOS. Jag har valt att inte visa födelsedagarna i kalendern, men de finns ju ändå där och de visar sig exempelvis i Notiscenter. Är det någon som vet hur jag blir av med dessa? En gång för alla. Jag struntar i när mina Facebookkontakter fyller år.

Jag använder varken TrueCaller eller sync för FB-kontakter i iOS för tillfället.

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lappen71

Öppna kalender appen,tryck på Kalender längs ner,bocka ur Födelsedagar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
arlecchino

Tack! Men detta har jag redan gjort. Detta gör endast så att de inte visas i min kalender. De finns uppenbarligen fortfarande kvar någonstans eftersom de visas i Notiscenter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
arlecchino

Öppna kalender appen,tryck på Kalender längs ner,bocka ur Födelsedagar.

Tack! Men detta har jag redan gjort. Detta gör endast så att de inte visas i min kalender. De finns uppenbarligen fortfarande kvar någonstans eftersom de visas i Notiscenter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lar-sode

kolla in inställningar -> notiser och se om du kan hitta något där

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
arlecchino

kolla in inställningar -> notiser och se om du kan hitta något där

Problemet är att födelsedagarna ligger i Kontakter, alltså i varje enskild kontakt. Jag kanske måste in och rensa manuellt då.

Helgen är räddad!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lar-sode

Problemet är att födelsedagarna ligger i Kontakter, alltså i varje enskild kontakt. Jag kanske måste in och rensa manuellt då.

Helgen är räddad!

Räcker det inte med att klicka ur just födelsedagskalendern?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
arlecchino

Nej, för att genom att bocka av döljer man endast kalenderposterna - de försvinner inte. Riktigt irriterande. Jag måste ha påbörjat en FB-synkning med iOS eller Truecaller och sen avslutat den. Men kontaktlistan är fortfarande uppdaterad med massa födelsedagar som jag nu inte får bort. Jag tror att jag måste gå in och radera manuellt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Det ska inte behöva göras manuellt. Helt solklart en inställning som ska bockas ur någonstans.

Men var?

Kolla om du har ställt in Facebook i telefonen på att visa detta.

Gå in på Inställningar -> Facebook och kika där. Bocka ur kontakterna.

post-67957-0-96572900-1382723565.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...