Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mavericks tiilåter inte installation av DjVu.plugin 6.1.2


Pocahontas

Rekommendera Poster

fick jag ett meddelande om, har inte installerat Mavericks ännu. (jag väntar ett tag till..)

 

post-113-0-12121200-1382642794_thumb.jpg

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick jag ett meddelande om, har inte installerat Mavericks ännu. (jag väntar ett tag till..)

 

attachicon.gifSkärmavbild 2013-10-24 kl. 21.21.42.jpg

 

 

 

 

 

Problemet löses av att du godkänner att program får installeras varifrån som helst. Efter installationen kan du återgå till någon annan inställning.

 

Men: DjVu fungerar inte som det skall i Mavericks heller. Den pluggen är den stora anledningen till att jag kör Windows på burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får testa Mavericks på en extern disk, strul har jag inte tid med när jag ska dra igång släktforskandet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast, egentligen, de har ingen version som fungerar bra i en 64-bitars-miljö, varken på Mac eller Windows.

 

Det suger hårt eftersom informationen som finns på Historiska Kartor på Lantmäteriet är guld värt, och vem tusan kör en 32-bitarsmiljö idag. :(

 

 

 

Yeah. Right.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får testa Mavericks på en extern disk, strul har jag inte tid med när jag ska dra igång släktforskandet :D

Ur SVAR:s nyhetsbrev från 21/10:

"Riksarkivet förbereder ett byte av bildformat från DjVu, till ett format som är mera kompatibelt med olika operativsystem och webbläsare. Mer information om ett framtida byte kommer senare i höst."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ur SVAR:s nyhetsbrev från 21/10:

 

"Riksarkivet förbereder ett byte av bildformat från DjVu, till ett format som är mera kompatibelt med olika operativsystem och webbläsare. Mer information om ett framtida byte kommer senare i höst."

Toppen

Tack för detta Agnes, det hade jag inte läst ännu.

Då finns det hopp om bättre format

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att inaktivera gatekeeper, första gången man öppnar ett program som inte är signerat så får man sekundärklicka (högerklicka) på programmet och välja öppna och sen svara ja på frågan om man godkänner att ett osignerat program körs på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att inaktivera gatekeeper, första gången man öppnar ett program som inte är signerat så får man sekundärklicka (högerklicka) på programmet och välja öppna och sen svara ja på frågan om man godkänner att ett osignerat program körs på datorn.

Ok, ska testa det nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...