Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att hämta Mavericks


ida_laura

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har försökt ladda hem Mavericks hela eftermiddagen, men går bet hela tiden. Jag trycker Ladda Ner i App Store och nedladdningen startar i Launchpad, men sen händer ingenting. Den vita stapeln rör sig inte ett dugg och efter typ 30 min kommer en ruta upp med denna info:

 

"Programmet du försökte hämta kunde inte hämtas. Kontrollera Internetanslutningen och försök igen."

 

Jag har internetanslutning så det är inte det som är kruxet.

 

Nån som har nån idé om vad felet kan vara? Har testat att starta om datorn, ladda ner på nytt osv. Hur lång tid tog det för er att tanka ner det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hög belastning på nedladdningsservrarna...?

Försök imorgon bitti vid 6 skall du se att det går lättare....

 

 

Såvida det inte är din internetleverantör som stryper linan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I förmiddags laddade jag ner Mavericks till min MBA på c:a 20 minuter.

Nu försöker jag ladda ner Mavericks till iMacen, och den säger att det är 20 timmar 52 minuter kvar.

 

Jag gissar att det är alla amerikanska mac-användare som lastar ner Apples servrar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte internetleverantören stryper linan, brukar gå fint att ladda hem annat. Får nog hålla till tåls tills imorron bitti och testa igen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligg lågt med att ladda hem, har du gjort alla förberedelser innan uppgradering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner till två enheter dels iMac 27" och Macbook Air 13"

Jag började kl 09:00 med båda två samtidigt.

Hör till saken att jag bor ute på landet så anslutningen är inte tvärsnabb.

 

Men för iMac 27" tog det 3 tim totalt med nedladdning och installation.

Det tog för Macbook Air 13" totalt 4,5 tim för samma procedur.

 

Jag gjorde då en gissning att det säkerligen var många som höll på med det...men att ladda ner på kvällar då många är hemma tar säkert lång tid.

Men hela proceduren fungerade klanderfritt i mitt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det ska jag ha gjort. Har Snow Leopard och en MacBook Pro från sep. 2009, men det ska väl inte påverka? Testade imorse innan jobbet att starta igång nedladdningen, men ingenting hände då heller.

 

Jag får inte någon mapp under Program som heter Mavericks.appdownload som jag har sett att en del har nämt. Och Mavericks hamnar inte under "Köp" i App Store heller så att jag kan starta nedladdningen där. Någon annan som har detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får felmeddelande hela tiden. Jag ger upp. :deppig:

 

Orsaken i mitt fall? Jag vet inte, men jag har en väldigt instabil uppkoppling via 3G-modem. Det värsta är att allt jag har hunnit ladda ned bara är borta, jag får ladda om allt igen. Det håller inte. Jag tycker att Apple har för höga krav på folks internetuppkopplingar.

 

post-28798-0-99930100-1382599791_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får:
Kunde inte hämta OS X Mavericks
Använd sidan Inköp om du vill försöka igen.

Exakt samma problem som Alix precis ovanför mig. Jag har inte 3G som dig så det borde inte vara det som är felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa igen direkt i em efter jobbet, se om det fungerar bättre då. Kanske lite mindre tryck på servrarna. Berätta gärna om ni lyckas med nedladdningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var samma problem när Lion och Mountain Lion släpptes. Det verkar handla om för klen kapacitet (eller buggar) hos någon av de servrar som hanterar kontoinformationen.

 

Jag fick hem det efter ett par försök i går kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag äntligen installerat Mavericks. Fortsatte bara att klicka på "Försök igen" i varningsrutan och så hoppade det igång efter några timmar. Gick snabbt att ladda ner men nästan 2,5h att installera :s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

post-53929-0-74341300-1383763879_thumb.png

Jag har samma problem som er. Sjukt irriterande att nedladdningen avbryts men ännu mer irriterande är att man får ladda om allt igen från början.

Sen har man ju inte möjlighet att sitta och trycka Hämta hela tiden för att se om det kommer ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...