Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internet går ner Mavericks


NBK

Rekommendera Poster

Under dagen har mitt nät gått upp och ner titt som tätt (kör över wifi), trodde det var min ISP, men till min förvåning ringde det på skype på min wifi ipad när nätet på min iMac var nere (late-2013).

 

Router Time Capsule. Kollar jag i Airport utility står det att Internet är "Disconnected" , men ändå fungerade det på paddan samtidigt.

 

 

Någon mer som haft problem med wiif och Maverick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Apple har ju haft wifi problem i sina senaste tre OS så varför inte även detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem efter att jag uppdaterat min macbook pro i eftermiddags. Fungerade iofs fram tills i kväll då den tappar nätverket hela tiden (fyra ggr medan jag skriver detta...) Uppdaterade sambons macbook pro nu i kväll och har samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem efter att jag uppdaterat min macbook pro i eftermiddags. Fungerade iofs fram tills i kväll då den tappar nätverket hela tiden (fyra ggr medan jag skriver detta...) Uppdaterade sambons macbook pro nu i kväll och har samma problem.

Startade om både modem och router, verkar ha löst problemet... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av en händelse gick jag in i Airport verktyg och såg att både Expressen och Extremen hade uppdateringar att hämta. Kan det vara där problemet ligger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...