Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får inte igång nätverket på mac - Com Hem


Fotografpatrik

Rekommendera Poster

Säker start fungerar inte.

Har fått dom att starta om servern och försöka tracea men dom får inte kontakt med något efter mediaboxen förutom om pcn sitter direkt i mediaboxen.

Har pratat med kundtjänst flera gånger men de verkar inte förstå vad problemet är. Efter det senaste samtalet sa dom att dom skulle återkomma när dom hade kollat mer på problemet varefter jag fick ett sms om att det fel jag anmält ej kvarstod. Inget fungerar fortfarande dock så det var nog bara bs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry men mina ideer är slut. Här är en länk till överkursen http://www.eventhelix.com/realtimemantra/networking/dhcp.pdf

 

Om du är mycket intresserad kan du själv köra en pakettrace och se vad som händer:

http://support.apple.com/kb/HT3994?viewlocale=en_US&locale=en_US

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju förstås förutsatt att ni båda har dhcp definierat på er ethernet..Eller vad comhem anger att ni ska definiera.

 

post-48757-0-71708700-1382907564_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte lätt att läsa en pakettrace, tvärtom, jag har försökt. När jag en gång var på banan körde jag i windows, Sniffer, där man fick hjälp att tolka/översätta requests/responses. Kanske någon som vet ett lättare sätt att köra trace i mac.

Hämta och kör resultat av en pakettrace med Cocoa Packet Analazer. Gratis på Apple Store:

post-48757-0-21764000-1382982098_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pakettrace är kanske lite för avancerat för mej.

Funderar hur som helst på om det går att komma åt inställningarna för "mediaboxen" på något sätt?

Com hem har i alla fall börjat ignorera mej nu och itux som står för nätverket har ingen support.

Hur har det gått för dej Fotografpatrik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comhem managerar mediaboxen mha AlliedViewTM Network Management Software (NMS), a vital piece of the solution that enables the remote provisioning, monitoring and management from the service provider’s Network Operations Center (NOC)

Tyvärr är du beroende av dessa, kanske dom har någon hårig specialist. Jag har ingen erfarenhet av deras kundtjänst men har fått ett antal påläggningar av lurar i örat, från Telias hd när jag ställt besvärliga frågor. Där får man betala för att prata med de som kan, premiumsupport heter det visst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...