Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Måste man köpa iWork 6 om man har 5.3?


- Slice -

Rekommendera Poster

Jag har köpt varenda version av iWork sedan det kom och använder Keynote nästan dagligen.

Nu när det äääntligen blivit uppdaterat vill man ju uppdatera så fort som möjligt.

 

Men då undrar jag om jag måste köpa även denna uppdatering?

Jag vet att det är gratis för alla som köper en ny dator, men hur funkar det med uppdatering från tidigare versioner?

 

Är det någon som vet?

 

 

 

- Slice -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser du väl när du öppnar App Store ,står det uppgradera så är det förmodligen gratis,annars står väl pris?

 

sorry,såg att det inte fanns i App Store ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nähä!!??

 

Det var just det som var frågan, om det verkligen är tänkt så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Informationen på eventet var "Free - when buying a new Mac or iOS"...
Vilket då innebär att för andra som inte köper en ny dator eller iOS-enhet så kostar det.
Senaste priset på iWork-programmen var 149 kr styck. Några priser på senaste versionen är inte släppt än för programmet har inte dykt upp än men bör väl komma inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raphael - Jodå dom finns där med priser, och det är samma pris som förut, dvs. 149 SEK/st.

 

Jag har inga som helst problem att betala den summan för världens bästa presentationsprogram, men OM det går att få hela sviten utan kostnad så tänker jag inte säga nej.

Och eftersom jag ändå köpt iWork några gånger tänkte jag att det kanske räknas som godkänd anledning att uppgradera utan kostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får upp "uppdatera" och inte "köp" i Mac Appstore för exempelvis Pages.

 

edit: fast man var visst tvungen att skaffa 10.9 först. Då får det vänta, är beroende av min dator i jobbet och har inte tid att lösa eventuella problem som kan dyka upp med en .0-version...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har köpt den tidigare versionen på Mac App Store så fungerar det att uppdatera, men om man har köpt den på DVD så är det problematiskt...

Och har man köpt iWork 06 så verkar det inte gå alls utan där är det köp som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har köpt den tidigare versionen på Mac App Store så fungerar det att uppdatera, men om man har köpt den på DVD så är det problematiskt...

 

Och har man köpt iWork 06 så verkar det inte gå alls utan där är det köp som gäller.

En lite oväntad lösning som funkar (om man har installerat iWork från DVD):

Byt systemspråk till engelska, då dyker uppdateringarna upp i App Store!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alldeles utmärkt att uppdatera iWork 09

Citerar en medlem på 99mac.se

 

 

Ändra Region till USA och språk till Engelska - efter omboot - logga in som vanlig och titta i Appstore så finns uppdateringarna där. Installera och ändra sedan tillbaks region/språk till Sverige / Svenska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...