Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Öppna portar i Time capsule


Gunloop

Rekommendera Poster

Hej, behöver lite hjälp.

 

Jag har under en längre tid spelat Call of Durty Black Ops 2 på min Mac (Fast i Windows mode). Har gått och går trålande. Men en sak som stör mig, så att jag blir tokig är att efter varje match online får jag upp ett meddelande att " The party are no longer active!" Så jag får klicka in och söka upp en ny match, förut rullade det bara på. Har letat och provat massor av saker som stått i support, forum m.m. Har nu fått tips att man ska öppna vissa portar i sin router. Där har vi problemet. Har port nummer och sånt, men hur kommer jag in i Time Capsule. Har den näst senaste. Ska jag göra det i Macmiljön, eller windowsmode.??

 

Någon??

 

Mvh Gunloop

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Inställningarna hittar du i Airport Utility som ligger i mappen Utilities/Verktyg i Launchpad/Programmappen.

 

Där kan du se din Time Capsule. Klicka på den och välj Edit. Under fliken Network hittar du Port Settings. Klicka på + tecknet för att lägga till en ny regel.

 

Vilka portar du behöver lägga till beror på vad Call Of Duty använder. Detta kan du Googla fram och skriva ner.

 

Du behöver också Mac adressen till datorn du ska spela på eftersom du behöver tilldela den en statisk IP adress.

 

Du kan kolla på denna guiden. Läs innan du börjar.

 

https://discussions.apple.com/docs/DOC-3415

 

Återkom om du behöver mer hjälp.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...