Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur avinstallera office och använda licens på annan dator?


jonlin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har mitt Microsoft office paket installerat på 3 st datorer. Nu vill jag avregistrera det på en av de äldre för att kunna installera det på den vår nya MBP.

 

Försökt hitta någon hjälp men hittar inget. Tog som vanligt och drog hela office mappen till papperskorgen och tryckte på töm papperskorgen. Tänkte inte på att det verkar som om jag måste avregistrera licensen på denna dator, men vet inte hur.

 

Stooor tack på förhand!

 

Jonas i Linköping

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då antar jag att de här anvisningarna gäller för din del.

 

Fått bort alla filer enligt instruktionen, men problemet verkar vara att hos microsoft är licencerna redan upptagna. Det är problemet nu.. :( Suck.. Googlar vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att de rensar licensdatabasen med jämna mellanrum, som det gör med själva Windows, var tredje månad tror jag det är. Vi snackar ju ändå Microsoft...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Har själv kontaktat Microsofts Office support på telefon i andra ärenden och de har varit mycket hjälpsamma. Testa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, det tror jag med.

 

jag hade ett liknande problem för några år sedan när jag skulle installera office på ytterligare en dator. Det var visserligen från installationsskiva. Men grejen var den att jag att inte kunde installera office för att systemet sa ifrån. MS tyckte väl att jag hade installerat tillräckligt från skivan. Hade ju använt den till flera datorer. Ringde MS och jag fick någon installationskod via telefon och vips så gick det att installera.

Kanske inte riktigt överensstämmer med TS problem, men jag tror att ett telefonsamtal fixar problemet även för TS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...