Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Suddig bakgrundsbild i låsskärmen och ICE nummer


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Precis som många andra har jag ett I.C.E. (In Case of Emergency) nummer i min telefonlista - alltså ett nummer till närmast anhörig om det skulle hända mig något eller om jag skulle bli av med telefonen och någon ärlig människa skulle hitta den.

 

Detta funkar naturligtvis inte när skärmen är låst med kod, vilket jag med fler valt att lösa genom att lägga till telefonnumret i bakgrundsbilden för låsskärmen.

 

Men i iOs 7 så blir bakgrundsbilden suddig när man t.ex. har missade samtal, sms mm. vilket gör att man inte kan se bilden med I.C.E. numret.

 

Utöver de självklara lösningarna - ta bort allt i Notification Center eller avaktivera kod i låsskärmen - är det någon som vet ett sätt att lösa detta?

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur man skall kunna få till det så att ICE syns direkt bara man väcker telefonen. Men man kan få bort notiserna genom att svepa neråt för att se alla notiser och sedan gömma notiserna igen. Då ser man bakgrundsbilden igen.

 

Nu gäller det bara att få ut en instruktion till poliser, sjukvårdspersonal och andra som kan behöva komma åt ICE. Kanske en liten Post-it-lapp på baksidan av alla iPhone. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ju kunna ställa in i "Inställningar->Notiscenter" och gå in på varje app och bocka ur "Visa vid låst skärm" Enda sättet jag kan komma på :) Men man vill ju gärna se sms osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Vet inte hur man skall kunna få till det så att ICE syns direkt bara man väcker telefonen. Men man kan få bort notiserna genom att svepa neråt för att se alla notiser och sedan gömma notiserna igen. Då ser man bakgrundsbilden igen.

 

Nu gäller det bara att få ut en instruktion till poliser, sjukvårdspersonal och andra som kan behöva komma åt ICE. Kanske en liten Post-it-lapp på baksidan av alla iPhone. :unsure:

Tror mer på post-it lappen ;)

 

Du skulle ju kunna ställa in i "Inställningar->Notiscenter" och gå in på varje app och bocka ur "Visa vid låst skärm" Enda sättet jag kan komma på :) Men man vill ju gärna se sms osv.

Som sagt. Lösningarna som finns innebör fler problem än de löser. Vi får väl bara hoppas att Apple behagar ändra detta med tiden.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...