Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMessage skickas inte till alla


wcs

Rekommendera Poster

Hej!

 

Helt ny (läs nollad) på Apple och IPhone då jag nyss har skaffat mig min första IPhone. Dock så har jag stött på ett märkligt problem, att telefonen inte skickar iMessage till vissa utav mina kontakter trots att dom har bra 3G eller wi-fi (och självklart en IPhone). Men dock så skickar den iMessage till 2 av mina kontakter vilket borde tyda på att jag har rätt inställningar. Någon som har råkat ut för samma sak och vet hur man rättar till det?

 

Mvh Emil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så ditt problem är...

 

du skickar imessage till folk som själva har imessage (iphone) utan att det fungerar? kommer meddelandet fram som sms istället eller kommer det inte fram alls?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så ditt problem är...

 

du skickar imessage till folk som själva har imessage (iphone) utan att det fungerar? kommer meddelandet fram som sms istället eller kommer det inte fram alls?

Korrekt! Meddelandena skickas som sms istället, så dom kommer fram på så vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du är säker på att mottagarna har iMessage aktiverat?

 

Yes jag har frågat henne och hon skickar iMessage med en massa andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har samma problem sen en vecka, två av mina kontakter (som har iMessage aktiverat) går det bara att skicka SMS till. Jag har inte rört nån inställning och har iPhone 5s med senaste programuppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem sen en vecka, två av mina kontakter (som har iMessage aktiverat) går det bara att skicka SMS till. Jag har inte rört nån inställning och har iPhone 5s med senaste programuppdateringen.

 

ok väldigt basic här men…du har kollat så din imessage är aktiverat i inställningarna? ios7 installeringen stängde tydligen av det för vissa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså det går ju skicka till alla andra utom just dom två och jag har själv kollat att deras iMessage är påslaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det löst, avaktiverade sen aktiverade det igen sen gick det. Måste ha hängt sig på nåt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...