Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IOS7 till IOS6


Erkjhnssn

Rekommendera Poster

Jaha, kollade lite äldre trådar. Verkar inte gå. Nu har jag alltså en "ipad vista" som kraschar konstant. Pengarna i sjön. Fu apple. Android nästa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hl er me det går inte att skriva längre.

 

Ovanstående är resultatet av ett försök att skriva som förr. Nu är min ipad 2 så långsam att multitouch inte funkar. Den hinner inte med att registrera bokstäverna jag touchar. (Det skulle stått: "Håller med, det går inte att skriva längre"

 

Det verkar som att "tangentbordet" blir snabbare efter en mening. Jag kan inte längre använda iPaden på möten för anteckningar eftersom tangentbordet är så segt i starten. På ett möte skriver jag ju bara ibland och varje gång hinner inte tangentbordet med.

 

Skulle verkligen vilja nergradera men det går visst inte. Kanske dags att jailbreaka. Har inte velat göra det tidigare för en av idéerna med Apple var en kontrollerad miljö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr går det inte att jailbreaka iOS 7.

Sen tror jag inte det skulle hjälpa, om du vill nedgradera så skulle du sparat dina SHSH-bloobs från ex. 6.1.3 eller innan för att kunna återställa till den ios-versionen.

 

Man ska alltid vara försiktigt med att uppdatera till en iOS version där den enheten man har är den"sista/äldsta" modellan att klara av det.

Har själv iphone 4 och ipad 2, men tänker inte uppdatera dom till 7:an just pga av att som är för slöa helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr går det inte att jailbreaka iOS 7.

Sen tror jag inte det skulle hjälpa, om du vill nedgradera så skulle du sparat dina SHSH-bloobs från ex. 6.1.3 eller innan för att kunna återställa till den ios-versionen.

 

Man ska alltid vara försiktigt med att uppdatera till en iOS version där den enheten man har är den"sista/äldsta" modellan att klara av det.

Har själv iphone 4 och ipad 2, men tänker inte uppdatera dom till 7:an just pga av att som är för slöa helt enkelt.

 

Ja det har jag lärt mig nu. Men tyvärr försent. Litade på Apples kvalitetsstämpel... (Alltså att om de tillåter uppgradering så trodde jag att det inte skulle var några problem.)

 

Lite långsam start av appar kan man ju leva med men att tangentbordet inte hänger med är dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta kan hjälpa.

 

"Allt blir segt när tangentbordet är framme men inte annars. Finns det en lösning?
Det är många användare som fått problem med att en iPryl som i övrigt fungerar klockrent blir olidligt långsam så fort tangentbordet är framme. Om en omstart inte fungerar kan du prova ett knep som flera användare har hjälpts av: Gå till Inställningar -> iCloud -> Dokument och data och avaktivera. Om inte det fungerar har vi fått rapporter om att det även kan hjälpa att nollställa alla inställningar i telefonen (Inställningar -> Allmänt -> Nollställ -> Nollställ alla inställningar). Tyvärr måste du då göra om alla inställningar, men det kan vara enklare än att radera och installera om hela systemet."

 

Texten kommer från denna länk: http://macworld.idg.se/2.1038/1.524464/fler-problem-och-losningar-i-ios-7/sida/2/sida-2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset Vebben. Det verkar faktiskt fungera bättre nu. Får testa "skarpt" på jobbet under nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, kollade lite äldre trådar. Verkar inte gå. Nu har jag alltså en "ipad vista" som kraschar konstant. Pengarna i sjön. Fu apple. Android nästa

Ja android lär nog hjälpa dig. Där får man inga uppdateringar alls i stället, men det är ju ett sätt att lösa problemet på :)

Förstår inte vad du gjort med din iPad för att den ska krascha så mycket. Skriver detta från min iPad 2 med iOS 7 och för mig flyter det på lika bra, om inte bättre än iOS 6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...