Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Cezzy

Allt återfanns efter återställning/säkerhetskop, förutom musiken. Varf

Rekommendera Poster

Cezzy

Hej!

 

 

Hoppas att någon av er Apple-användare där ute kan stilla min hjärna.

Jag blev utsatt för stöld av min 4s i somras. Jag är noga med att säkerhetskopiera så det hade jag gjort. När jag äntligen fick lägga vantarna på en ny iphone så blev jag så glad när det gick att återställa till då den senaste säkerhetskopieringen hade gjorts - bara någon timme innan den blev bestulen.

Till min besvikelse så hade all musik jag köpt/laddat ner från itunes försvunnit. :huh: Allt annat finns/fanns kvar - bilder, appar, ringsignaler, bakgrundsbilder/tema osv. men inte musiken.. Sjukt trist detta! Det känns lite som stöld. Detta är anledningen till att jag tycker det är så viktigt att säkerhetskopiera, men nu verkar ju inte detta fungera riktigt som jag trodde heller...

 

Det märkliga är att när jag ansluter iphonen till itunes på dator'n så finns låtarna med (??)i listan över musik men texten är grå istället för svart, det går alltså inte att klicka på dem. Varför?

 

Blir det så här för alla eller hade jag bara otur? Går det att fixa på något vis?

 

 

Tacksam för tankar och svar
/ C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hoopman

Jag fick hjälp av Apples support att återställa en hårddisk där mina köpta låtar var problemet. Resten hade jag backup på. Supporten gjorde då alla köpta låtar tillgängliga för nerladdning på nytt.

 

Följ länkar i iTunes till supporten och skicka in frågan där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Telly82

Musiken du köper har du ansvar för att ta backup på. Appar kan du hämta igen, men inte musik.

(Det har historiska orsaker och kommer att ändras i Sverige så småningom. I USA kan du hämta köpt musik flera gånger.)

 

Men Apples support kanske kan hjälpa till, som Hoopman skrev.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cezzy

Jag fick hjälp av Apples support att återställa en hårddisk där mina köpta låtar var problemet. Resten hade jag backup på. Supporten gjorde då alla köpta låtar tillgängliga för nerladdning på nytt.

 

Följ länkar i iTunes till supporten och skicka in frågan där.

 

Tack för tipset! Vart hittar jag "första" länken att följa? ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cezzy

Musiken du köper har du ansvar för att ta backup på. Appar kan du hämta igen, men inte musik.

(Det har historiska orsaker och kommer att ändras i Sverige så småningom. I USA kan du hämta köpt musik flera gånger.)

 

Men Apples support kanske kan hjälpa till, som Hoopman skrev.

 

Jag ska nog höra med supporten lite närmare då. Tack för infon!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...