Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Displayport bara för Äpplets skärmar?


norda72

Rekommendera Poster

Hej hopp!

Jag har en stationär Mac Pro från mitten av 2012 på min redaktion. Den har displayport-anslutning. Jag undrar om det bara är Äpplets skärmar som går att ansluta till den, eller om det går med vilken skärm som helst? Tycker mig ha läst att bara Apples skärmar passar. Jag har en "pc-skärm" av märket HP som är ansluten via DVI. Jag planerar inte heller byta till någon Apple-skärm, de är för dyra.

 

Blir det bättre bild via displayport?

 

Med vänliga hälsningar

Pär Nordqvist, Bollnäs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp!

Jag har en stationär Mac Pro från mitten av 2012 på min redaktion. Den har displayport-anslutning. Jag undrar om det bara är Äpplets skärmar som går att ansluta till den, eller om det går med vilken skärm som helst? Tycker mig ha läst att bara Apples skärmar passar. Jag har en "pc-skärm" av märket HP som är ansluten via DVI. Jag planerar inte heller byta till någon Apple-skärm, de är för dyra.

 

Blir det bättre bild via displayport?

 

Med vänliga hälsningar

Pär Nordqvist, Bollnäs

Alla skärmar som har samma kontakt dvs displayport fungerar, som redan sagts i tråden finns även adaptrar från tex dvi, då kontakten är digital i både dvi och displayport så är det ingen skillnad på bildkvaliten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...