Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Begränsning Time Capsule antal trådlösa enheter?


koffa

Rekommendera Poster

Finns det någon begränsning för hur många enheter som går att ansluta samtidigt till ett trådlöst nätverk via en Time Capsule? Jag har googlat och tittat i manualen för min TC, men hittar ingen info där.

 

Jag har min MBP, iPhone samt iPad anslutna utan problem, men när min sambo försöker ansluta sina Samsung-prylar så börjar det krångla. Ofta fungerar hennes laptop, men ibland 'hoppar den ur' och hittar inte nätverket och då måste jag starta om min TC för att det ska komma igång igen. Hon har även en Galaxy S2 sedan tidigare, där hon aldrig lyckats komma åt nätverket hemma. Nu har hon precis köpt en Galaxy S4 men även där är det problem, den hittar bara nätverket ibland men oftast inte.

 

Vi har även en PS3 ansluten till samma nätverk, men jag har hittills inte trott att det skulle finnas någon begränsning på typ 3 eller 5 enheter för samtidig anslutning till nätverket fast nu börjar jag undra ifall det är någon 'default'-inställning som ligger och 'spärrar' när vi försöker koppla upp fler enheter.

 

Vore jättetacksam för tankar och idéer som kan hjälpa oss på traven!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon begränsning för hur många enheter som går att ansluta samtidigt till ett trådlöst nätverk via en Time Capsule? Jag har googlat och tittat i manualen för min TC, men hittar ingen info där.

 

Jag har min MBP, iPhone samt iPad anslutna utan problem, men när min sambo försöker ansluta sina Samsung-prylar så börjar det krångla. Ofta fungerar hennes laptop, men ibland 'hoppar den ur' och hittar inte nätverket och då måste jag starta om min TC för att det ska komma igång igen. Hon har även en Galaxy S2 sedan tidigare, där hon aldrig lyckats komma åt nätverket hemma. Nu har hon precis köpt en Galaxy S4 men även där är det problem, den hittar bara nätverket ibland men oftast inte.

 

Vi har även en PS3 ansluten till samma nätverk, men jag har hittills inte trott att det skulle finnas någon begränsning på typ 3 eller 5 enheter för samtidig anslutning till nätverket fast nu börjar jag undra ifall det är någon 'default'-inställning som ligger och 'spärrar' när vi försöker koppla upp fler enheter.

 

 

Vore jättetacksam för tankar och idéer som kan hjälpa oss på traven!

Nej inga begränsningar, men fet går långsammare ju fler som är anslutna.

Jag har 2st iPhone, 2 iPad, AppleTV, Samsung Tv, trådlös skrivare o 2 datorer anslutna trådlöst.

Alla används inte samtidigt men alla är på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar man på Apples tekniska spec så tror jag de står 50 enheter på samtliga av dagens trådlösa röutter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för info.

 

Jag hittade en annan tråd med förslaget att man skulle kolla nätverksprioriteten. För min del låg t.ex. bluetooth före wifi och när jag ändrade prioritet så fick jag plötsligt igång sambons bägge Samsung-mobiler, varav den ena aldrig har funkat tidigare. Jag passade även på att radera ett flertal gamla nätverk i listan som legat och skräpat ett par år, vet inte om det bidrog på något sätt men tänkte ändå nämna det.

 

Dock fick jag sedan själv problem med att få åtkomst via min iPhone, vilket aldrig har krånglat tidigare. Men efter ett par dagar så kom jag plötsligt åt nätverket igen, vet inte varför för jag hade inte gjort några ytterligare ändringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg såhär ett par dagar senare:

 

Min MBP kom inte åt internet igår trots att den kunde hitta nätverket. Jag blev då tvungen att starta om Time Capsulen för att få igång det igen.

 

Det verkar som att det bara fungerar så länge vi har max tre enheter påslagna samtidigt, så jag kan inte undvika att tro att det ligger nån slags 'spärr' mot att ansluta fler än tre enheter åt gången.

 

Något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En TC klarar 50 simultana anslutningar så felet ligger inte där i alla fall.

Vet att jag själv fått starta om min Airport Extreme ibland, men det handlar om månaders mellanrum.

post-34005-0-37532400-1381495406_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...