Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av Appar


Arvid Kriklund

Rekommendera Poster

Arvid Kriklund

Förr kunde man dubbelklicka på den där huvudknappen för att få upp program som arbetade i bakgrunden.
Sedan kunde man på vanligt vis få ikonerna att skaka med ett minus i överkant, och sedan stänga ner dem.
När jag håller fingret på ikonerna i IOS 7 så verkar det ju bara som om jag öppnar programmen igen.
Hur ska jag nu göra för att stänga ner program som ligger där i bakgrunden och stjäl batteri? :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så är det inga program som ligger och stjäl batteri. Du har gått på myten.

Men för att stänga av apparna så lägger du fingret på dom och sveper med fingret uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så är det inga program som ligger och stjäl batteri. Du har gått på myten.

Men för att stänga av apparna så lägger du fingret på dom och sveper med fingret uppåt.

Fast det beror ju på lite vilket program det är. Visst finns det program som drar batteri. Största vinsten man får av att stänga program är att man får tillbaka/frigör en del RAM. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det beror ju på lite vilket program det är. Visst finns det program som drar batteri. Största vinsten man får av att stänga program är att man får tillbaka/frigör en del RAM. :crossfingers:

 

Ja det är ett fåtal appar såsom navigation,musik men att hålla på att stänga av program hela tiden för att man tror att man spar ström lurar man sig själv.

 

Också ett påstående som jag anser vara en myt och helt onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, de programmen drar ju inte så mkt kanske. Tänkte mer på tex om man gått til en sida, som sen uppdaterar sig själv i intervall. Det drog ur ett batteri ultrafort 1 gång för mig. Även alla mail, medd, progr med push osv. Drar onödigt med ström.

 

"Också ett påstående..." Menar du det om RAM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nä, de programmen drar ju inte så mkt kanske. Tänkte mer på tex om man gått til en sida, som sen uppdaterar sig själv i intervall. Det drog ur ett batteri ultrafort 1 gång för mig. Även alla mail, medd, progr med push osv. Drar onödigt med ström.

 

 

Menar du att Safari uppdaterade sidan själv fast programmet inte var aktivt?

 

 

 

"Också ett påstående..." Menar du det om RAM?

 

 

Jag skulle vilja se fakta på att det blir någon prestanda ökning att frigöra minnet.

En ökning som man verkligen märker och inte bara finns på papper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelklicka som vanligt på hemknappen. Då när alla appar kommer upp, sveper du på en app för att den ska sluta jobba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se fakta på att det blir någon prestanda ökning att frigöra minnet.

En ökning som man verkligen märker och inte bara finns på papper.

Säger sig lite självt väl. Om man tycker telefon är slö och man ser att RAM < 50MB kvar. Stänger ner ett gäng appar och den känns pigg i gen, och kikar man på RAM har man 90-100. Mer (ledig) RAM ger alltid bättre prestanda. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger sig lite självt väl. Om man tycker telefon är slö och man ser att RAM < 50MB kvar. Stänger ner ett gäng appar och den känns pigg i gen, och kikar man på RAM har man 90-100. Mer (ledig) RAM ger alltid bättre prestanda. :)

 

Tala om för mig hur du kan se ledig RAM på en iPhone?

Sen vidhåller jag att det är inget en användare behöver hålla på med att stänga av program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt onödiga program för majoriteten av användarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det är väl lite vad man själv tycker. Och helt onödiga kan de ju inte vara med det utbudet av olika appar för ≈ samma ändamål. Har man inte behovet av att ha koll kan det ju kännas onödigt, men funderar man på vad man har är det ett bra verktygsprogram.

 

Blir ju lite som Facebook. Har man inget behov/intresse, är det ju onödigt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att ett program finns i AppStore innebär det att det är till någon nytta.

 

Då är det väl lika bra att du installera virusprogram på din telefon också då eftersom det finns i AppStore och då måste ett behov finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arvid Kriklund

Totalt onödiga program för majoriteten av användarna.

Jo men du frågade ju faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arvid Kriklund

Jag får tacka för alla svaren, och det blev ju en ganska klargörande debatt. Jag drar slutsatsen att det kan ha betydelse för prestanda och batteri om man stänger ner bakgrundsappar, men att den oftast är försumbar. Är det rätt uppfattat? :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men du frågade ju faktiskt...

 

Tror du att jag vet alla appar som finns i AppStore?

Därför frågade jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka för alla svaren, och det blev ju en ganska klargörande debatt. Jag drar slutsatsen att det kan ha betydelse för prestanda och batteri om man stänger ner bakgrundsappar, men att den oftast är försumbar. Är det rätt uppfattat? :w00t:

 

Ja :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arvid Kriklund

 

Tror du att jag vet alla appar som finns i AppStore?

Därför frågade jag.

Ja och han svarade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka för alla svaren, och det blev ju en ganska klargörande debatt. Jag drar slutsatsen att det kan ha betydelse för prestanda och batteri om man stänger ner bakgrundsappar, men att den oftast är försumbar. Är det rätt uppfattat? :w00t:

Som lappen skrev: "Ja". Oftast förumbar, beroende på program såklart.

 

Själv har jag för vana att stänga av allt jag inte använder. Telefonen är inte senaste direkt, så man är lite xtra rädd om både batteri och RAM. Men mest för att ha rutinen, så man inte glömmer ngn app igång, som ev ligger och kör/drar.

 

Men standard för att spara batteri just. Stäng av allt med push och automatik, platshantering osv. Sen får man känna sig fram lite vilket program som ev jkan tänkas spöka. T ex: Väder är ju ett program som uppdaterar vädret. Lär vara marginellt hur mkt/lite den drar ngt, men i a f. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...