Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
linta

all musik som var köpt från itunes försvann från biblioteket ...

Rekommendera Poster

linta

Hej!

Hoppas någon kan hjälpa mig. Efter uppdateringen av senaste vers. fick jag återställa min iphone 4 av någon anledning. Och det igen - all musik från biblioteket försvann. Flera album som jag köpt från Itunes finns inte kvar. Detta har hänt förr och känns SÅ trist! Jag har givetvis loggat in på rätt konto på Itunes både på dator och iphone. Jag får inte upp nedladdnings "molnet" när jag söker upp de album som jag tidigare köpt. Bara ett pris och fritt fram att handla de igen tills de försvinner ännu en gång. Snälla - någon som har tips om vad jag kan göra?!

En gång för något år sedan struntade jag i att få tillbaka musiken, men nu när det händer igen, känns så som stöld. All min Itunes köphistorik visar på bra musik som jag inte kommer åt...

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
bpl

https://forum.macworld.se/topic/160925-var-tog-mina-koepta-laatar-vaegen/

En tips är att synka telefonen med datorn när du har köpt musik så har du en backup....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

Musik i molnet finns inte i Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Raphael
Postad (redigerade)

När man återställer telefonen så rensar man den tom. Vill man ha kvar något så får man göra en säkerhetskopia - och antingen gör man den i molnet i iCloud, eller så gör man den med hjälp av datorn. När man synkar till datorn har man valet att göra en säkerhetskopia. För att en säkerhetskopia ska göras så behöver man ställa in att den görs, annars så händer det inte. Det är konsumentens eget ansvar att se till så att man har sparat viktig data innan man rensar enheten från all data. Detta behöver man alltså ordna *innan* man rensar informationen genom att återställa telefonen, för sen är det för sent.

När man har rensat och återställt, då kan man ladda in den tidigare säkerhetskopian och då får man tillbaks exempelvis sin köpta musik från iTunes.

Itunes är inte som med app:ar där man kan ladda ner köpt musik igen, det är en funktion som har rullats ut i några länder utomlands men funktionen finns inte i Sverige. Från starten så har iTunes i Sverige alltså inneburit att köpt musik ansvarar man själv för att ha en kopia på, och enklast är att köra via datorn - då kan man också ha ett större musikbibliotek än vad som får plats i telefonen.

Redigerad av Raphael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
linta

Tack för alla svar!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...