Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ansluta Cinema Display till Dell-PC (VGA eller mini-HDMI)


Rufus58

Rekommendera Poster

Hej!

Har fått en Dell Latitude 6320 från jobbet, som jag gärna vill ansluta till min Cinema Display hemma. Den är ca tre år gammal och ansluts till Mac med Mini Display-hane.

 

Dellldatorn har följande portar:

Nätverksport (RJ-45)

USB 2.0 (2) – 1 USB/eSATA-kombinationsport
Kombinationsanslutning för stereohörlurar/mikrofon
Minneskortsläsare, 34 mm ExpressCard
Dockningskontakt, VGA, mini-HDMI

 

Antar att VGA eller mini-HDMI är de portar som kan vara aktuella. Har nu sökt och frågat, men hittar ingen adapter med Mini Display-hona till VGA- eller mini-HDMI-hona. Finns det? Eller kan man tänka sig någon annan kreativ lösning?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en sådan här du söker?

Nej, det finns redan både VGA-signal och HDMI-signal. Ingen anledning att skaffa en som konverterar däremellan.

 

En som omvandlar VGA-signal och/eller HDMI-signal TILL Mini displayport har jag inte sett, bara tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nej, det finns redan både VGA-signal och HDMI-signal. Ingen anledning att skaffa en som konverterar däremellan.

 

En som omvandlar VGA-signal och/eller HDMI-signal TILL Mini displayport har jag inte sett, bara tvärtom.

Riktigt! Dessvärre tycks det inte finnas någon lösning på detta problem. Får nog dra den slutsatsen efter ytterligare googling och ett långt samtal med trevliga snubbar i applebutiken. Fast visst är det för jävligt att en vanlig skärm inte ska kunna anslutas till en vanlig dator, på något sätt och överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nää, det verkar otroligt, för mig också, att skärmen kan anslutas till en dator ENBART via den MiniDisplay-hane, monterad i änden av en bit kabel, vars andra ände löper in i ett hål i skärmens baksida. Enda lösningen är alltså att koppla skärmen till en MiniDisplay hona (som finns på varje mac-dator) eller via någon slags adapter, som tydligen inte finns på någon enda del av hela världsmarknaden. :-((

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...