Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBookPro stängs av


Pretender

Rekommendera Poster

Hejsan

Jag har en MacBookPro, mitten 2010, och använder OSX 10.8.5. Uppdaterar alltid system och program så fort en uppdatering är tillgänglig.

Jag har dock ett problem med att datorn stängs av, helt utan någon förvarning. Mitt i ett arbete blir det ibland svart och därefter startar den om. En skärmbild visar att det varit ett problem och man kan välja att starta om direkt.

Detta händer nästan varje dag och ibland flera gånger inom loppet av ett par tillar.

Jag har kört Skivverktyg och kontrollerat både skiva och skrivbehörigheter och allt verkar vara i sin ordning. Finns det någon som tips på hur man går vidare. Använder endast 100 GB av 500 möjliga. Jag tar alltid säkerhetskopieringar med TimeMachine.

Skall jag radera disken och återinstallera från TimeMachin eller måste jag göra en helt ren installation med alla "1000 program".

 

/Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att stänga av direkt uppdatering och uppdatera inte någonting på ett tag. Låt inte datorn ladda för mycket. Stäng av den då och då.

Testa denna process i ca en månad.

Hade själv ett liknande problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara ett USB-tillbehör som strular och stör datorn, hade en gång en USB-hårddisk som strulade. Testa att dra ut allt och kör utan något inkopplat i USB-portarna och se vad som händer. Testa även säker start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...