Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur installera Parallels? - behöver bara IE

stenofsweden

Recommended Posts

Hej,

Jag sitter i ett läge där jag behöver använda IE för att nå Microsoft Dynamics CRM (vår version är inte den senaste som hanterar multibrowser).

Jag har Parallels 8 som inte är installerad ännu.

På vilket sätt bör jag installera Parallels eftersom jag bara är ute efter webläsaren.

Eller finns det något annat sätt att använda IE utan Parallels?

Tack på förhand!

/Sten

Egentligen finns det väl bara ett sätt att installera Parallels på. Följ anvisningarna och använd de förvalda inställningarna.

Sedan måste du förstås ha en skiva med Windows och en giltig licens också. Däremot behöver det inte vara senaste versionen av Windows, jag tror du kan installera allt från Windows 3.1. Sedan beror det förstås på vad Internet Explorer kräver.

Men jag tycker nog du ska prova med CrossOver en gång till. Väldigt smidigt när det fungerar, man slipper dra ingång Parallels och Windows. Enligt CodeWeavers hemsida fungerar inte alla versioner av Internet Explorer med CrossOver, kanske ska du prova en annan version?

CrossOver.tiff

• 2 months later...

Om du behöver Internet Explorer specifikt så kan jag ana att det handlar om att komma åt ActiveX-funktioner. Det är min erfarenhet iallafall. Det går inte utan parallels eller VMWare. Jag har testat allt iallafall...

Dynamics använder Active X så vitt jag vet och därmed måste du köra Parallells...

• 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...