Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fotbollstråden ⚽️


kallestropp
 Share

Rekommendera Poster

kallestropp

Vi närmar oss fotbolls-VM, hur tror ni

det går för våra svenska killar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer. Vi förbättrar resultatet från förra VM, men i kvartsfinalen blir det stopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer. Vi förbättrar resultatet från förra VM, men i kvartsfinalen blir det stopp.

351019[/snapback]

 

Om det blir stopp i kvarten, hur går det då i match om bronset? Repris från 94? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det blir stopp i kvarten, hur går det då i match om bronset? Repris från 94? :D

351073[/snapback]

Om det blir stopp i kvarten får man inte spela om bronset... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det blir stopp i kvarten får man inte spela om bronset... :blink:

351078[/snapback]

 

Är jag bara helt virrig eller går inte vinnarna från en kvartsfinal till final? Jag behöver nog en kopp kaffe för att sen fundera lite på det här :lol::wacko::wacko::wacko::lol:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag bara helt virrig eller går inte vinnarna från en kvartsfinal till final? Jag behöver nog en kopp kaffe för att sen fundera lite på det här  :lol:  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :lol:

351079[/snapback]

efter kvartsfinal kommer semifinal. Sen final ;)

 

 

(är inte forbolls-VM lika off som hockey-VM?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter kvartsfinal kommer semifinal. Sen final ;)

351081[/snapback]

 

Misstänkte att det förhöll sig på sättet efter johnalders klargörande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske trodde du att "kvart" betydde att det var fyra lag kvar. Men det är semin det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minnesknepet för den inte så extremt idrottsintresserade är att efter en åttondelsfinal är det åtta lag kvar, efter en kvartsfinal är det fyra lag kvar osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativ att det "talet" i namnet står för hur många matcher som spelas på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativ att det "talet" i namnet står för hur många matcher som spelas på den nivån.

351104[/snapback]

gäller dock inte för semifinal, för itnekan väll semi betyda 2 också? Borde heta bifinal istället ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Semifinal... vi har ett lika bra lag som 94 i år, ok kanske inte lika tät försvar... och kanke inte samma säkra mittfält.... hum... nä jag tror fortfarande på semi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(är inte forbolls-VM lika off som hockey-VM?)

351081[/snapback]

nämen hallå? Fotbolls-VM är den största idrottshändelsen, iaf i min bok. Bättre än OS eftersom det är koncentrerat till en sport. En sport som jag dessutom älskar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Och fotbolls vm sker vart 4e år medans hockey har nån stor turnering varje jäkla helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semifinal... vi har ett lika bra lag som 94 i år, ok kanske inte lika tät försvar... och kanke inte samma säkra mittfält.... hum... nä jag tror fortfarande på semi.

351220[/snapback]

Vi har bättre topp denna gång (Henke, Zlatan, Ljungberg jämfört med bara Brolin 94), men betydligt sämre bredd. Precis som 94 kommer det krävas att alla är på totaltopp, samt att stjärnorna står rätt... men det kan gå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Postad (redigerade)
efter kvartsfinal kommer semifinal. Sen final ;)

(är inte forbolls-VM lika off som hockey-VM?)

351081[/snapback]

 

Lika off som Hockey-VM? Nu svor du i kyrkan :lol:

 

Fotbolls-VM är ju typ världens största enskilda TV evenemang och också världens största enskilda idrottshändelse. Hockey-VM är ju en fjärt i jämförelse! :w00t::lol:

 

Ahh nu ser ja du talar om forbolls-VM undrar vad det är för någge? kanske skall vi döpa om Fotbolls-VM till Horbolls-VM om manshatarna/feministerna får styra fritt! :o:ph34r::blink::D:lol:

 

Finalsystemet tänk er en tårta kvart= 4 bitar/finaler kvar Semi=halv tårta/final Final:Storfinalen den sista biten i tårtan :lol:

 

Hur går det? ja med tanke på hur uselt de spelade mot finnarna så får man ju lov att känna sig deprimerad kan nog gå åt helvete detta! :(

Redigerad av Joakim Ågren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Postad (redigerade)
Vi har bättre topp denna gång (Henke, Zlatan, Ljungberg jämfört med bara Brolin 94), men betydligt sämre bredd. Precis som 94 kommer det krävas att alla är på totaltopp, samt att stjärnorna står rätt... men det kan gå!

351229[/snapback]

 

Jo men man får inte glömma att vi då hade världens bästa målvakt han den där Raviolin sorry Ravelli! :lol:

 

Ingen målvakt i världseliten idag når upp till hans nivå! :ThumbsUp:

Redigerad av Joakim Ågren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror tyvärr att det är stopp redan i åttondelen. Jag tror att England vinner gruppen före Sverige. Detta tack vare bättre målskillnad eftersom England gör fler mål än Sverige mot Trinidad-Tobago och Paraguay och att vi sedan i sista matchen spelar oavgjort mot varandra. Detta betyder att vi får möta gruppvinnaren från grupp A som lär bli Tyskland - och där tar det slut. :( England får som vinnare av gruppen istället antagligen möta Polen, en i sammanhanget lättare motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men man får inte glömma att vi då hade världens bästa målvakt han den där Raviolin sorry Ravelli! :lol:

 

Ingen målvakt i världseliten idag når upp till hans nivå!  :ThumbsUp:

351241[/snapback]

Du skojar, va? :ermm:

 

Isaksson är en bättre målvakt än vad Ravelli nånsin blev. Jag har alltid gillat Ravelli, han har alltid varit "good enough", men knappast en världsmålvakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ravelli var precis som hela övriga laget så tokbäst när det verkligen gällde. Ingen (förutom Henke) har varken förr eller senare varit bättre än de var sommaren -94!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Ravelli var precis som hela övriga laget så tokbäst när det verkligen gällde. Ingen (förutom Henke) har varken förr eller senare varit bättre än de var sommaren -94!

351251[/snapback]

Jo, Martin Dahlin var faktiskt snäppet bättre på vägen till VM (kvalet) än han sedan var i VM. Det var ju han som nästan ensam tog oss till VM. Han var iofs grymt bra de första matcherna i VM, sedan blev han högst medioker, t o m riktigt usel, antagligen mest beroende på skada. Kennet Andersson var ju sammantaget bättre än Dahlin i VM, det hade han inte varit om Dahlin lyckats behålla formen från -93.

 

(IMHO)

Redigerad av Giggs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nämen hallå? Fotbolls-VM är den största idrottshändelsen, iaf i min bok. Bättre än OS eftersom det är koncentrerat till en sport. En sport som jag dessutom älskar!

351227[/snapback]

men dom sparka ju bara bollen fram och tillbaks :P lika spännande som myrornas krig ungefär -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Du skojar, va? :ermm:

 

Isaksson är en bättre målvakt än vad Ravelli nånsin blev. Jag har alltid gillat Ravelli, han har alltid varit "good enough", men knappast en världsmålvakt.

351244[/snapback]

 

Jo viss fanns det ett visst mått av humor i min statement jag avser främst hans fantastiska stil på plan och att han är underhållande. Målisar är annars trökmånsar!. Dock tyckte jag han var riktigt bra VM -94! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo viss fanns det ett visst mått av humor i min statement jag avser främst hans fantastiska stil på plan och att han är underhållande. Målisar är annars trökmånsar!. Dock tyckte jag han var riktigt bra VM -94! :ThumbsUp:

351356[/snapback]

Målvakter ska vara tråkmånsar, åtminstone i det egna laget. Målvakter som inte är tråkiga släpper ibland in enkla mål, när dom ska stila. Ravelli, Barthez, Grobelaar... en bra målvakt är som en bra domare - märks inte om det inte behövs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...