Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fotbollstråden ⚽️


kallestropp
 Share

Rekommendera Poster

Ikväll gästar Man U Portsmouth för att summera andra omgången i årets PL. Jag hoppas dock på bättre resultat än vad det blev i Community Shield senast då de till slut vann på straffar.

 

Förhoppningar om att Tevez och Rooney får börja från start idag, Tevez har sett ruskigt stark ut på försäsongen och jag hoppas inte hans bittra besked om en familjemedlem hänger kvar i bakhuvudet ikväll.

 

Annars är jag redan jävligt nervös över Chelseas start, de ser något sjukt hungriga och revanschsugna ut i år. Trodde inte Deco skulle leverera som han gjort men 2 praktmål på 2 matcher. Första målet var ju ett riktigt mästerverk... huuuja

 

Arsenal som jag väntat mig, vann första men fick grus i maskinen efter en snöplig förlust mot Fulham. De saknar iofs Fabregas men någon de verkligen saknar är en Flamini och Viera. De kommer inte hamna långt upp i tabellen i år om jag får tippa.

 

Inledningsfloppen går dock till Tottenham som börjat miserabelt efter så fina inköp. Spurs får ta sig i kragen för det är en av de London klubbarna jag unnar lite extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får du ihop att hejja på Blåvitt, ÖIS & Elfsborg... 3 lag inom en radie på 5 mil :S

 

Spelat back i "Aston Villa"? :o

 

Nu blev jag genast nyfiken...

 

-En får la gardera!

 

-Spelat back i Aston Villa - inte så konstigt som det låter. Efter fotbolls-VM 58 startade lokaltidningen och Vänersborgs IF pojklagsfotboll 7-11 år med serietabell och referat i tidningen. Lagen döptes efter Italienska ligan, Milan, Juventus osv. Det blev så populärt, kravet var 8 killar i rätt ålder, att de fick starta Engelska ligan också. Så vi startade Aston Villa.

Det var en kul idé och alla fick ju vara med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-En får la gardera!

 

-Spelat back i Aston Villa - inte så konstigt som det låter. Efter fotbolls-VM 58 startade lokaltidningen och Vänersborgs IF pojklagsfotboll 7-11 år med serietabell och referat i tidningen. Lagen döptes efter Italienska ligan, Milan, Juventus osv. Det blev så populärt, kravet var 8 killar i rätt ålder, att de fick starta Engelska ligan också. Så vi startade Aston Villa.

Det var en kul idé och alla fick ju vara med

 

Okej jag hade en vild diskussion med en kvinnlig kollega här igår om jag skulle kunna vara tillsammans med en tjej som var en Gunner, Pool eller Chelsea fan. Jag sa att det aldrig skulle gå...

 

Sen fråga hon om det skulle funka om hon var IFK:are. Då var jag nära på att gå i taket... herregud hur skulle dem samtalen låta efter derbyna? :S jag vågar inte tänka på det.

 

Jaha jag misstänkte något liknande när du skrev "Aston Villa" :P Men skoj! Fotbolls-VM58 minns jag inte mycket av inte så konstigt kanske då varken far eller mor ens var födda då. :) Men jag har sett många fina videos från matcherna! Är det inte Kurre Hamrin som gör det där ytterst läckre solo målet när han dribblar in ifrån höger kanten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte haft tid att bidra till tråden så mycket de senaste dagarna då jag är i full flärd till att flyttpacka och städa. På lördag går lasset och då kommer jag även själv kunna spela fotboll i mycket större utsträckning än jag kunnat göra tidigare. Ska bli riktigt skönt.

 

United tog en får man säga stabil(?) insats. Portsmouth var inte ofarliga men när United fick ett tidigt mål så kontrollera dem matchen ut precis som de brukar göra. Rooney hade ett solklart godkänt mål men som blåstes av för offside tyvärr, unnar den unga mannen ett mål snart. För dem som kan fotboll vet att om en forward får göra 1-2 mål inledningen av säsongen blir de oftast sylvassa resterande.

 

Liverpool hade det tufft igår men är nu vidare till Europas finrum även denna säsong. Belgiska Standard Liege verkar ha gjort 2 bragdmatcher innan Kuyt slog spiken i kistan.

 

Själv sitter jag här och verkligen håller tummarna att United signar Berbatov innan fönstret stänger på natten mellan söndag och måndag. :ThumbsUp:

 

Imorgon kväll är det Europeisk Super-Cup Final!

Man United - Zenit St.Petersburg

 

United skall lufta lite bänknötare och sådana som precis kommit tillbaka från skada. Men det gäller att se upp för den lilla vesslan Arshjavin. Ja ni vet den där lille ryssen som hade lekstuga och sköt ur Sverige ur årets EM-slutspel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt hjärta brinner för liverpool dygnet runt !

Åker över och ser matcher några gånger per år samt att jag inte får missa en enda match på tv/radio för då går det riktigt risigt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt hjärta brinner för liverpool dygnet runt !

Åker över och ser matcher några gånger per år samt att jag inte får missa en enda match på tv/radio för då går det riktigt risigt till.

 

Roligt att höra att du har en lika stor eldsjäl för din klubb som jag för min. Försöker verkligen inte miss någon match, tror jag missa 5 förra året. Men i år har jag sagt att det ska bli alla matcher, undantaget är om jag själv har match när de spelar för det får gå före. Det var nog därför jag missa de 5 matcherna förra säsongen.

 

Är Gerrard den givna favoriten eller? Som så många andra Pool fans :D

 

Nu när Cantona & Keane har lagt av så är ju Scholesy min idol! Att han lagt av med de psykiska utbrotten där han knäcker ben har bara gjort honom tio gånger bättre. Vilken rutin och vilken one-touch fotboll den karln kan lira!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bajare som ska iväg på fotbollsresa och se Arsenal-Hull nu i september. Ska bli ruggigt kul. Har inga sympatier med något annat lag än dom grönvita.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NejNej favoriten är såklart Carragher då jag själv är "gammal" back ;)

 

Det lite jobbiga med att inte vilja missa matcher är ju att man har fästmö att tillfredsställa också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bajare som ska iväg på fotbollsresa och se Arsenal-Hull nu i september. Ska bli ruggigt kul. Har inga sympatier med något annat lag än dom grönvita.

 

Nu skall jag inte gå och klaga här och jag tror definitivt du lär hålla med dig om detta.

 

Men vad håller de 5-6 köttskallarna på med i bajen klacken? De har ju förstört något gruvligt mycket för alla goa bajjen supportrar och kostat klubben massa pengar. Ne identifiera dem och släng ut dem på livstid, skulle inte göra mig något om de fick skaka lite galler också.

 

NejNej favoriten är såklart Carragher då jag själv är "gammal" back ;)

 

Det lite jobbiga med att inte vilja missa matcher är ju att man har fästmö att tillfredsställa också

Jasså ja jag spelade back i juniorlagstiden men har sedermera spelat innermittfältare och då har man ju alltid haft ett gott öga till dem. Men Carragher alltså? Vad tycker du om att han är scousy? Han är ju född på Everton delen av staden om jag inte missminner mig :rolleyes:

 

 

Blackburn Rovers har alltid varit mina favoriter, även om det inte gått så bra för dem de senaste åren. Allsvenskan, La Liga, Serie A osv. har jag aldrig intresserat mig för. Det är engelsk fotboll, och givetvis EM och VM, som är intressant.

 

Oj ett oväntat val men ett roligt! Jag håller ett gott öga till dem nu när gamla Paul Ince styr och ställer i laget. Sen har de ju Roque Santa Cruz en mycket mycket bra forward som jag är lite förvånad att han spelar i Blackburn denna säsong efter han gjorde en grym förra säsong.

 

Sen var ju Robbie Savage där och lirade och är en gammal United spelare från ungdomsakademin. Han är rolig att titta på mest för hans inställning till fotbollen. Hans efternamn passar ju hans spelstil också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite klassiska mål från Arsenals historia:

 

 

Jag ser fram emot Man U och Liverpool på samma vis men det får andra leta fram. Nåt sånt här har jag ännu inte sett från årets säsong.

 

David Rocastle RIP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skall jag inte gå och klaga här och jag tror definitivt du lär hålla med dig om detta.

 

Men vad håller de 5-6 köttskallarna på med i bajen klacken? De har ju förstört något gruvligt mycket för alla goa bajjen supportrar och kostat klubben massa pengar. Ne identifiera dem och släng ut dem på livstid, skulle inte göra mig något om de fick skaka lite galler också.

 

Jag tror ganska många är med dig på den punkten. Även jag naturligtvis. Hammarby jobbar stenhårt för att identifiera dessa. Under matchen så skedde det till viss mån självsanering som man även kan se på tv-bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag ser fram emot Man U och Liverpool på samma vis men det får andra leta fram. Nåt sånt här har jag ännu inte sett från årets säsong.

 

Ohh ja, jag börjar redan bli nervös. Det ryktas om att Berbatov skall få börja från start, kan vara ett smart val då jag tror snubben är riktigt hungrig på att få en bra start i sin nya klubb.

Sen verkar inte Pool starta med Gerrard och Torres efter sina småskavanker mot Aston Villa innan VM-kvalet.

 

 

Ja, sedan har de värvat Paul Ince forna lagkamrat Robbie Fowler. Han har väl en hel del erfarenhet att tillföra laget, även om han kanske inte har samma styrka och snabbhet längre.

 

Robbie Fowler kommer alltid att vara en måltjuv. Tycker det är roligt att Blackburn provar med Paul Ince, han gjorde ett bra jobb i Wolverhampton (det var dem han var tränare för innan va?)

 

Jag tror ganska många är med dig på den punkten. Även jag naturligtvis. Hammarby jobbar stenhårt för att identifiera dessa. Under matchen så skedde det till viss mån självsanering som man även kan se på tv-bilderna.

 

Hammarby fans portas från derbyt

Lite tråkigt för alla de fans som sköter sig, men de kanske inte hade något annat val?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Först av allt får jag väl gratulera alla Pool fans till vinsten över United. Det var en rättvis seger och jag lyfter hatten av. Bli nu inte arga men det är nog första säsongen på länge som jag verkligen tror ni kan hota Chelsea, Arsenal och United till ligaseger. Ruskigt starka även utan Gerrard och Torres på planen.

 

Mitt kära United har inte fått en bra start men jag tror det lossnar nu. Vi har haft 1 hemma match hittills i ligan och troligtvis de 2 tuffaste bortamatcherna i ligan. Chelsea och Liverpool borta är ingen lek och något man bara plockar hem poäng ifrån.

 

Men det jag undrar mest är vad sjutton som hänt med Newcastle och Tottenham, de två klubbarna har ju material att slåss på den övre halvan. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först av allt får jag väl gratulera alla Pool fans till vinsten över United. Det var en rättvis seger och jag lyfter hatten av. Bli nu inte arga men det är nog första säsongen på länge som jag verkligen tror ni kan hota Chelsea, Arsenal och United till ligaseger. Ruskigt starka även utan Gerrard och Torres på planen.

 

Mitt kära United har inte fått en bra start men jag tror det lossnar nu. Vi har haft 1 hemma match hittills i ligan och troligtvis de 2 tuffaste bortamatcherna i ligan. Chelsea och Liverpool borta är ingen lek och något man bara plockar hem poäng ifrån.

 

Men det jag undrar mest är vad sjutton som hänt med Newcastle och Tottenham, de två klubbarna har ju material att slåss på den övre halvan. :S

United startade illa förra året också, men då tappade man poäng till blivande bottenlag. Nu har man tappat poäng till Liverpool som därmed fått tre poäng de inte fick förra året. Inte bra. Liverpool har hittills verkat vinna de matcher de tidigare år förlorade eller tappade poäng i. Håller den trenden i sig kan de mycket väl vinna ligan. Vi får väl hoppas att de får en fetsvacka eller två så småningom och att benitez börjar rotera bort lagets vinstchanser som han brukar.

 

Bra att United vann igår. Oviktig match, men bra för självförtroendet för laget och för t ex Ronaldo som ju gjorde sitt första mål igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

United startade illa förra året också, men då tappade man poäng till blivande bottenlag. Nu har man tappat poäng till Liverpool som därmed fått tre poäng de inte fick förra året. Inte bra. Liverpool har hittills verkat vinna de matcher de tidigare år förlorade eller tappade poäng i. Håller den trenden i sig kan de mycket väl vinna ligan. Vi får väl hoppas att de får en fetsvacka eller två så småningom och att benitez börjar rotera bort lagets vinstchanser som han brukar.

 

Bra att United vann igår. Oviktig match, men bra för självförtroendet för laget och för t ex Ronaldo som ju gjorde sitt första mål igår.

 

Jo visst gjorde dem det och än är jag inte orolig. De skapar ju chanserna, så när väl målen börjar rulla in då kommer självförtroendet och således börjar poängen trilla in på kontot. :crossfingers:

 

Ja verkligen bra och viktigt. Oviktig vill jag väl inte kalla den, en cup är alltid en cup och tycker det är skoj när sitt favoritlag kan komma till final i någon av de engelska cuperna. Jag tycker t.ex FA-cupen ibland kan vara hyperintressant som förra säsongen där jag gärna glömmer semifinalen mot Portsmouth.

 

Ronaldo kommer bli ännu viktigare än förra säsongen. Han är den som måste visa vägen nu och ge de andra självförtroende. Men att försöka få han att jobba defensivt det är en omöjlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läget ser klart bättre ut nu ja ...

 

0–1 Jones Kusi-Asare

......AIK–Gefle 1–1

Kalmar–Elfsborg 0–0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slut i följande matcher:

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...