Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fotbollstråden ⚽️


kallestropp
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
25 minuter sedan, sevensleeper säger:

Antar att man måste ha Viaplay bara. 

Ok, så ≈ 400,-/mån och uppåt. Not so “bara”. :shifty:

Redigerad av modEric
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
11 timmar sedan, modEric säger:

Ok, så ≈ 400,-/mån och uppåt. Not so “bara”. :shifty:

Det är dyrt, jag vet. Men, det finns ändå lika prisnivåer, jag har det dyraste för att få se Premier League.

 

https://kundservice.viaplay.se/vad-kostar-viaplay/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Idag är det två supermatcher:

 

Fulham - Aston Villa, kval till Premier League

Real Madrid - Liverpool, Champions League-final

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Snart är det Liverpool - Real Madrid i CL-finalen. Oerhört spännande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Liverpool förlorade Champions League-finalen igår efter två otroliga misstag av målvakten Karius. Nedan är det fösta. Inte ens jag hade gjort det...

 

tumblr_p9cqbwYrl11vvwgg7o2_500.gif 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
30 minuter sedan, Semmelman säger:

Ja inte ens jag, och det säger mycket... :D

Snacka hjärnsläpp. Stackarn. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Caroline Segers ilska mot Fifa och Uefa – på Instagram | Landslaget | Expressen
Nilla Fischer ställer krav på förbundet efter Seger-kritiken | Landslaget | Expressen

“Frågan om ekonomiska ojämlikheter mellan herr- och damfotboll aktualiserades på tisdagen. En artikel i GP berättade om Fifas ersättningar till de allsvenska klubbar som har VM-uttagna spelare. Tidningen skriver att ersättningen ligger på runt 72 000 kronor per spelare och dag.
Ersättningarna för de allsvenska klubbarna har ökat rejält de senaste åren – men de damallsvenska klubbarnas ersättning är fortfarande noll.”

“– Vi spelare jobbar hela tiden med att bli mer professionella och har kämpar länge för att det ska bli mer jämställt. Och nu visar Fifa på helt tvärtom när de höjer ersättning till herrspelarnas klubbar.”


 

Ja, det är riktigt botten. :ThumbsDown::armskeptisk: Så det är väl bara att bojkotta VM för att visa sitt stöd. Resultaten står i tidningarna efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
4 timmar sedan, modEric säger:

Caroline Segers ilska mot Fifa och Uefa – på Instagram | Landslaget | Expressen
Nilla Fischer ställer krav på förbundet efter Seger-kritiken | Landslaget | Expressen

“Frågan om ekonomiska ojämlikheter mellan herr- och damfotboll aktualiserades på tisdagen. En artikel i GP berättade om Fifas ersättningar till de allsvenska klubbar som har VM-uttagna spelare. Tidningen skriver att ersättningen ligger på runt 72 000 kronor per spelare och dag.
Ersättningarna för de allsvenska klubbarna har ökat rejält de senaste åren – men de damallsvenska klubbarnas ersättning är fortfarande noll.”

“– Vi spelare jobbar hela tiden med att bli mer professionella och har kämpar länge för att det ska bli mer jämställt. Och nu visar Fifa på helt tvärtom när de höjer ersättning till herrspelarnas klubbar.”


 

Ja, det är riktigt botten. :ThumbsDown::armskeptisk: Så det är väl bara att bojkotta VM för att visa sitt stöd. Resultaten står i tidningarna efteråt.

Jag vill börja med att säga att jag verkligen tycker att det är galet dåligt. Dock kan jag förstå principen, det handlar ju bara om vilket kommersiellt värde spelarna har. 

 

Jag skriver det igen, jag tycker det är galet dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
16 timmar sedan, sevensleeper säger:

Dock kan jag förstå principen, det handlar ju bara om vilket kommersiellt värde spelarna har.

Nej, jag kan inte förstå den principen. Hade erstättningen varit hälften av killarnas, så hade man (kanske) kunna använda det kommersiella som invändning. Men 0 kronor? Det innebär att tjejjerna är helt värdelösa alltså?

Alltså...
72.000,-/spelare och dag
0,-/spelare och dag

Det finns ingen princip som rättfärdigar den diffen, mer än att det är principiellt fel.

Redigerad av modEric
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Just nu, modEric säger:

Nej, jag kan inte förstå den principen. Hade erstättningen varit  hälften av killarna, så hade man (kanske) kunna använda det kommersiella som invändning. Men 0 kronor? Det innebär att tjejjerna är helt värdelösa alltså?

Alltså...
72.000,-/spelare och dag
0,-/spelare och dag

Det finns ingen princip som rättfärdigar den diffen, mer än att det är principiellt fel.

Noll är ju naturligtvis oacceptabelt. Det jag menar med principen är att skillnaden måste vara lika stor som det kommersiella värdet (hur man nu räknar det). Fotboll har ju de senaste 25 åren blivit en galen pengamaskin, det är ju extremt tydligt i det här exemplet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, sevensleeper säger:

Noll är ju naturligtvis oacceptabelt. Det jag menar med principen är att skillnaden måste vara lika stor som det kommersiella värdet (hur man nu räknar det). Fotboll har ju de senaste 25 åren blivit en galen pengamaskin, det är ju extremt tydligt i det här exemplet.

Ja, 0 är helt oacepptabelt. Fast skillnaden måste ju inte vara lika stor som det kommersiella värdet, för det är alltid subjektivt. Den skulle ju kunna vara baserat på mer faktiskta kostnader: vad är det som ersätts? vad kostar det eg? osv. Är rätt övertygad om att man (oavsett kön) kostar ungefär lika mycket i drift per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
17 timmar sedan, modEric säger:

Är rätt övertygad om att man (oavsett kön) kostar ungefär lika mycket i drift per dag.

Det är ju det man inte gör, löner, försäkringar osv. Vi ska inte blanda in värdet på en människa här utan värdet på det kommersiella. Har Zlatan ett högre eller lägre kommersiellt värde än tex Markus Rosenberg? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
17 timmar sedan, Alix säger:

Zinedine Zidane lämnar tränarjobbet hos Real Madrid.

Såg det. Undra vart han tar vägen och vem som ersätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
18 timmar sedan, modEric säger:

Ja, 0 är helt oacepptabelt. Fast skillnaden måste ju inte vara lika stor som det kommersiella värdet, för det är alltid subjektivt. Den skulle ju kunna vara baserat på mer faktiskta kostnader: vad är det som ersätts? vad kostar det eg? osv. Är rätt övertygad om att man (oavsett kön) kostar ungefär lika mycket i drift per dag.

 

13 minuter sedan, sevensleeper säger:

Det är ju det man inte gör, löner, försäkringar osv. Vi ska inte blanda in värdet på en människa här utan värdet på det kommersiella. Har Zlatan ett högre eller lägre kommersiellt värde än tex Markus Rosenberg? 

För mig spelar det självfallet ingen roll vad det är för kön, samma jämförelse går ju att göra på andra sporter; vilka har högst kommersiellt värde av en kvinnlig golfare och en kvinnlig gymnast? Jag säger den förstnämnda för det är en mer populär sport. Då applicerar vi det på grundfrågan: vem har högst kommersiellt värde av en manlig fotbollsspelare och en kvinnlig? Den förstnämnda och det är inte för att det är en man utan för att det är en mer populär sport. Därav tycker jag att jag förstår principen som jag sa ovan, men att 0 självfallet är galet - för värdet är naturligtvis inte 0. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 timme sedan, ronny säger:

inför Fotbolls VM

 

Skärmklipp 2018-06-01 12.46.52.png

Hoppas på bra genrep! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, sevensleeper säger:

Hoppas på bra genrep! 

Ja, man får väl se hur många fler Granen hinner kapa innan det är dags för avspark i Ryssland. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
1 timme sedan, modEric säger:

Ja, man får väl se hur många fler Granen hinner kapa innan det är dags för avspark i Ryssland. :shifty:

Haha! Ja, det ska bli spännande. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
43 minuter sedan, ronny säger:

nu sverige danmark

Just det, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Har inte Cmore så jag kollar in Österrike - Tyskland. Tyskarna håller på att förlora matchen, obra för självförtroende inför VM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...