Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fotbollstråden ⚽️


kallestropp
 Share

Rekommendera Poster

Det blev i alla fall en bra match.

 

Ja håller med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-1 Tyskland ev 4-1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2-1 till tyskland på ordinarie tid. Das Maschine äter ner motståndet.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, ...

 

Brasilien-Tyskland 1-7

Nederländerna-Argentina 0-0

Brasilien-Nederländerna 0-3

Om nu Nederländerna och Argentina var jämnstarka, så var Tyskland betydligt överlägsnare mot Brasilien än vad Nederländerna var. Och då ligger Argentina rätt risigt till mot Tyskland...
Tyskland vinner. Fast siffrorna? Tja, vem vet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll börjar dock matchen 21, eller har jag fattat fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du har fattat rätt. Det är fyran som sänder, så bered dej på mer reklam än den SVT har.

Redigerad av snowreeler
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyskt lag, argentinskt lag, italiensk domare. Jag såg dessutom att Angela Merkel totalt ignorerade Sepp Blatter, trots att det bara satt en enda person mellan dom på VIP-läktaren. Det gör hon rätt i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är (mycket) sämre bild idag än igår. Är det någon mer som tycker det? (Analog kabel-TV, SD då förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är (mycket) sämre bild idag än igår. Är det någon mer som tycker det? (Analog kabel-TV, SD då förstås).

Skulle tro att solljuset på motsatta sidan gör det svårt för kamerorna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Ja, vad tror ni, tar MFF eller Änglarna hem årets allsvenska? Jag tror på MFF.

Så blev det ju, upptäckte min spådom nyss. De leder i årets upplaga också. Änglarna kom trea förra säsongen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överfallet på Kramer var motbjudande och potentiellt livsfarligt. Sådant gör att jag tappar intresset. Final eller inte. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att solljuset på motsatta sidan gör det svårt för kamerorna.

Det är nog inte bara det. Texten (tid, flaggor, mål uppe till vänster) är också oskarpare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Assisterande domarna har varit felfria så här långt. Den där svettiga händelsen där bollen gick i stolpen och sen det visade sej att en av tyskarna var offside var verkligen observant av den ena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slutade titta på grund av överfallet på Kramer. Jag bryr mig inte om finalen. Det är inte fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bortsett från den händelsen (Kramer) så har det verkligen inte varit speciellt hårt eller ojuste spel.

 

Argentina spelar traditionellt tyskt (starkt försvar) och Tyskland spelar mer sydamerikanskt.

 

Bortsett från reklamen så är jag positivt överraskad över TV4:s vm. Deras toppkommentatorer Granqvist/Fjellström slår Härenstam/Strömberg med hästlängder och studion med Lundh/Backe är mycket bra. Det faktum att de bara har tre personer i studion gör det dessutom mer koncentrerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FIFA må vara hyperkorrupt, åtminstone bland den inre kretsen, men beslutet att inte visa störande element såsom tokar på plan i TV är ett bra beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är besviken på Tyskland. De kunde väl sparkat in 4-5 mål åtminstone, så hade man kunnat gå och lägga sig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittar igen, under protest, men vinner Argentina svär jag att aldrig se en match med dem igen. De består som vanligt av amoraliska gängmedlemmar. Jag trodde, hoppades, att de skulle spela bra och schysst, men inte då. Nyss stämplades Schweinsteiger av TVÅ argentinare. Nu blir han sydd utanför plan! Men argentinarna spelar så klart vidare. Vilken match johnalder ser vet jag inte, är du på YouTube?

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därmed är målrekordet för ett helt VM tangerat, om jag förstått det hela rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittar igen, under protest, men vinner Argentina svär jag att aldrig se en match med dem igen. De består som vanligt av amoraliska gängmedlemmar. Jag trodde, hoppades, att de skulle spela bra och schysst, men inte då. Nyss stämplades Schweinsteiger av TVÅ argentinare. Nu blir han sydd utanför plan! Men argentinarna spelar så klart vidare. Vilken match johnalder ser vet jag inte, är du på YouTube?

Dels skrev jag min kommentar innan Bastian fick armbågen, dels har jag sett hela matchen. Jag vidhåller att matchen som helhet inte varit speciellt ojuste.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels skrev jag min kommentar innan Bastian fick armbågen, dels har jag sett hela matchen. Jag vidhåller att matchen som helhet inte varit speciellt ojuste.

Trodde du skulle skriva "bortsett från", del 2. Och det blev det ju... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...