Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fotbollstråden ⚽️


kallestropp
 Share

Rekommendera Poster

snowreeler

Nederländerna spelar bronsmatch mot Brasilien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alix som är gammal journalist;

 

när möttes Argentina och Tyskland i final senast ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja båda lagens försvar gjorde en bra insats, skulle de inte bevaka Roben och Messi

så kunde den här matchen också sluta med en katastrof som den i går

 

så visst hade vi på känn att det skulle bli straffar

och som de i studion sa så vilar det straffspark spöke över Holland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alix som är gammal journalist;

 

när möttes Argentina och Tyskland i final senast ?

Aldrig. Fast Västtyskland vann mot Argentina 1990, det kanske räknas. 1986 vann Argentina mot Västtyskland i finalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brasilien blir nog utan medalj :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... som de i studion sa så vilar det straffspark spöke över Holland

Att de bytte in Huntelaar i stället för Krul lär de få fasen för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig. Fast Västtyskland vann mot Argentina 1990, det kanske räknas. 1986 vann Argentina mot Västtyskland i finalen.

ja det räknas 1-1 i möten tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brasilien blir nog utan medalj :)

ja de har spelat uselt under hela turneringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja de har spelat uselt under hela turneringen

Och ändå spelar de bronsmatch. Nja, uselt var väl att ta i... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Sicket sömnpiller till match.... :armskeptisk:

Två av Radiosportens höjdarkommentarer, ur minnet:

Första halvlek: "den här semifinalen som bland annat har en finalplats i potten".

Förlängningen: "har FIFA någon paragraf som gör att man kan diskvalificera båda lagen för tråkigt spel och istället ge finalplatsen till exempelvis Brasilien?"

 

Ett krav för att få kommentera fotboll i radio verkar vara att talet funkar helt utan inblandnings v hjärnan. Men det är kul att lyssna på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Argentina vinner finalen... Som de sa i början av turneringen så har de alltid gått bra för dem när VM har spelats i Sydamerika, och de 2 gångerna de vunnit är just där: -78 i Argentina, -86 i Mexico. Jag gissar på:

  • Argentina
  • Tyskland
  • Brasilien
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brasilien spelar fortfarande vacker fotboll i sina bästa stunder, kanske kan kallas sambafotboll. Men de kombinerar den med ett tämligen hårt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick och lade mig efter 70 minuter av ställningsbevakning. Först floppen med Brasilien, nu uttråkad. Blä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googla är en sak, det du ser en annan.

 

Brasilien spelar fortfarande vacker fotboll i sina bästa stunder, kanske kan kallas sambafotboll. Men de kombinerar den med ett tämligen hårt spel.

Jag menar att sambafotboll, jogo bonito, fortfarande är idealet för Brasilien, såväl för publik som spelare, ung som gammal. Att de på hög nivå inte lyckas fullfölja det är en annan sak. Det är det jag menar med utvecklingen. Tyskarna nöter passningar och bollteknik och snabbt spel in absurdum, och de visar att det lönar sig. Om Brasilien som fotbollsnation inte kan lära av sin totalkollaps, då kan de glömma att vinna VM i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ändå spelar de bronsmatch. Nja, uselt var väl att ta i... ;)

Tycker det Brasilianska folket skall jag väl tillägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror Argentina vinner finalen... Som de sa i början av turneringen så har de alltid gått bra för dem när VM har spelats i Sydamerika, och de 2 gångerna de vunnit är just där: -78 i Argentina, -86 i Mexico. Jag gissar på:

  • Argentina
  • Tyskland
  • Brasilien

 

mitt favoritlag då har du glömt det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brasilien - Colombia känns ganska öppen, givetvis med viss fördel för värdnationen.

 

Tyskland - Frankrike. Tyskland fick nog ett uppvaknande igår och mot Frankrike finns ingen risk för underskattning. Tyskland vinner.

 

Holland - Costa Rica. Holland är ett motstånd som passar Costa Rica bättre än Grekland, här kan de utan konkurrens spela defensivt och gå på kontring. Men jag har svårt att se att de skulle räcka till.

 

Argentina - Schweiz. Bara Messi verkligen kommit igång så ska detta inte vara något problem.

 

Belgien - USA. Helt öppet, jag chansar på USA som i sann jänkaranda aldrig ger upp. Den här belgiska generationen kommer dock bli livsfarliga nästa EM och VM.

 

I semifinalerna kommer Colombia möta Tyskland, men där tar sagan slut för sydamerikanerna.

 

På den andra sidan blir det Holland mot Argentina, men med reservation för att Schweiz kan skrälla mot Messi et al.

 

Final mellan Tyskland och Holland?

 

Och eftersom fotboll är en sport där 22 män jagar en boll och Tyskland vinner, så är mitt tips att bucklan går till Berlin!

Inte helt korrekt gissat längs vägen, men mitt sluttips kvarstår. Tyskland vinner hela tjottabalongen!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyskland Guld

Argentina Silver

Holland 3a Brasilien 4a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somnade innan straffläggningen... Tycker ni rätt lag vann rättvist, var Argentina bättre i matchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt favoritlag då har du glömt det ?

Djurgården? :rolleyes:whistle.gif

 

Sorry, tänkte inte på att du höll på Holland. Men jag tror det blir svårt för dem i bronsmatchen. Ett otroligt revanchsuget Brasilien, på hemmaplan, och med Silva tillbaka.

 

Somnade innan straffläggningen... Tycker ni rätt lag vann rättvist, var Argentina bättre i matchen?

Om inte annat så var de bättre på straffar. ^_^

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somnade innan straffläggningen... Tycker ni rätt lag vann rättvist, var Argentina bättre i matchen?

De var väldigt jämna, tycker jag. Men det var inte orättvist att Argentina vann.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...