Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fotbollstråden ⚽️


kallestropp
 Share

Rekommendera Poster

Jo viss fanns det ett visst mått av humor i min statement jag avser främst hans fantastiska stil på plan och att han är underhållande. Målisar är annars trökmånsar!. Dock tyckte jag han var riktigt bra VM -94! :ThumbsUp:

351356[/snapback]

Jo, han var hur bra som helst, gjorde precis vad han skulle och mer därtill och var inte orsak till att vi inte vann VM. ;)^_^ Det som gjorde det hela extra bra var ju att han var utsatt för stenhård press och oberättigad kritik från Steffo Törnquist på TV4 före VM som förde en kampanj mot Ravelli hela våren -94, men ändå hade han den mentala styrkan att vara så bra som han var! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Så här står det på Sveriges fotbolls förbunds hemsida just nu:

SvFF får mycket telefonsamtal och mejl rörande dels tv-sändningen (Kanal 9) från lördagens EM-kval, Danmark-Sverige i Parken, Köpenhamn och dels rörande biljettilldelningen. Här är fakta:

Svensk fotboll äger naturligtvis inte någon form av tv-rättighet till landskamper som spelas i Danmark.

TV-bolagen som vill köpa denna match, eller andra som Sverige spelar på utländsk mark, får förhandla med Danska Fotbollförbundet (DBU) - eller det tv-bolag som DBU, eller andra förbund - har sålt sina rättigheter till.

 

SvFF har sålt sina svenska tv-rättigheter till Kentaro Group. Kentaro har sedan sålt de fotbollsrättigheter de äger när det gäller landskamper till MTG/TV3/Viasat, när det gäller Allsvenskan (dam-herr), Superettan, Svenska Cupen till TV4/Sport-Expressen, Canal+ har köpt klassiska "Veckans match". Samtliga ppv-bolag har köpt rättigheter att erbjuda sina kunder att köpa hem säsongskort eller enskilda fotbollsmatcher i det utbud som erbjuds.

 

Nationaldagens EM-kval mellan Sverige och Island på Råsunda sänds i TV3. Dagen innan, tisdag 5 maj, sänder Viasat Sport 1 U21-landskampen mellan Sverige och Schweiz i Helsingborg.

 

När det gäller biljetter i EM-kvalet är UEFA-reglerna följande:

 

10 procent av publikkapaciteten på den arena där matchen spelas ska erbjudas till motståndarnationen. Sverige har därmed, enligt UEFA, rätt till (och sålt) 3.915 biljetter till lördagens EM-kval i Parken i Köpenhamn, Danmark-Sverige. Övervägande delen av de svenska biljetterna går till svensk allmänhet och resterande till fotbollsrörelsen och samarbetspartners enligt tidigare känd modell.

 

Island hade rätt till 3.500 biljetter till matchen Sverige-Island på Råsunda 6 juni, men har enbart utnyttjat 300 av dessa varav ytterligare 3.200 återgått till svensk försäljning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall Zlatan spela från start? Ja eller Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde vi inte starta en ny tråd? Matchen ikväll är ju EM-kval och inte VM...

 

Annars tror jag att Sverige har en bra chans att ta poäng eller t o m vinna eftersom vi inte minst är mentalt starkare nu än i senaste kvalmatchen mot Nordirland. Nu ska vi bara fajtas och inte ta "säkra poäng", hela den ordinarie truppen är med och allt bråk är glömt. Danskarna är dock mycket bra och får räknas som favoriter men Sverige brukar trivas som underdog. Det kan gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den nya tråden kan väl få heta eftersnack em kval då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zlatan är som gjuten för bänken. B) Allbäck och Elmander är mitt val

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flowervalley
Skall Zlatan spela från start? Ja eller Nej

 

 

Ja! Utan Zlatan har inte den Sverige den spetskompetens som behövs för att kunna avgöra matcher. Zlatan har varit otroligt bra denna säsong. Allbäck däremot har inte alls varit så framstående. Jag menar i danksa liga har Rade Prica gjort fler mål än vad Allbäck har, borde inte då Rade få spela?

 

Och Zlatan blev förresten framröstad som en utav de 2 bästa anfallarna i hela Italien tillsammans med Totti då dom utgör anfallet i den Italienska ligans drömelva som Gazetta della Sport tagit fram. Det är stort!

 

Elmander är solklar, men bredvid honom borde Zlatan få lira. Nu ser det förvisso ut som om Allbäck får spela i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kallestropp

Låt Zlatan spela,gör han mål så

är han kung igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

För min del får Zlatan gärna sitta på bänken genom hela matchen. Det är Allbäck och Elmander vi behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zlatan är bättre än vilken som helst av de andra spelarna i svenska laget, men det förändrar inte att lagetg som helhet funkar bättre med Allbäck & Elmander. Zlatan är vår Solskjaer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Zlatan är bättre än vilken som helst av de andra spelarna i svenska laget, men det förändrar inte att lagetg som helhet funkar bättre med Allbäck & Elmander.

 

Precis. Zlatan må vara bra i Italien. Kul för honom, men då kan han stanna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

knappt 2 timmar kvar nu till avspark....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Har tänkt länge lägga upp den här tråden nu för att se om några forum medlemmar har något fotbollsintresse lika stort som jag. Jag tänkte det kunde bli om intresse finns en likvärdig tråd som Trav-tråden, även om man inte spelar på matcherna.

 

Jag kan börja med vilka lag som ligger mig närmast hjärtat.

 

Manchester United är och kommer alltid vara laget i mitt hjärta, dem har jag följt sedan barnsben och när jag började spela fotboll. Största minnet är väl fortfarande trippeln 98/99 men även glansdagarna Cantona hade i klubben (exkluderat karate-sparken). Jag har dessvärre inte sett dem live på deras hemmaarena Old Trafford ännu men nu när min lillebror (lika galen i fotboll han) har blivit 18 år fyllda så funderar vi snart på att åka över och se våra respektive favoritlag när han får skramlat ihop lite pengar. Favoritspelaren kommer alltid vara Cantona men i nuvarande trupp så ser jag Gary Neville, Paul Scholes och Ryan Giggs som gudar. Det är en trio som har varit i klubben sen de var 15 år gamla och det är något som värmer ett fotbollshjärta i tider då endast pengar styr fotbollen.

 

Klubbar som jag håller lite extra på i andra ligor är.

Allsvenskan - GAIS (min gamla farfar är född och uppvuxen i Göteborg och GAIS var hans favoritlag, det har smittats av)

La Liga - Barcelona (Jag fick äran att se Romario som ung när han både spelade i PSV Eindhoven och Barcelona)

Serie A - Milan (mest för alla svenskar som spelats och lyckats där, men på senare tid har tyckt mindre och mindre om)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-13062-1219306347_thumb.jpg

Behöver jag säga mer... Blåvitt, Öis, Elfsborg och Aston Villa.

En annan gång ska jag berätta om när jag spelade back i "Aston Villa"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver jag säga mer... Blåvitt, Öis, Elfsborg och Aston Villa.

En annan gång ska jag berätta om när jag spelade back i "Aston Villa"

 

Hur får du ihop att hejja på Blåvitt, ÖIS & Elfsborg... 3 lag inom en radie på 5 mil :S

 

Spelat back i "Aston Villa"? :o

 

Nu blev jag genast nyfiken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina sympatier syns nedan.... :borstatanderna:

 

I övriga ligor har jag svårt att fastna för ett favoritlag, det ligger liksom för långt bort geografiskt. Hejade (som alla andra) på Liverpool när jag var liten (Tipsextra), men tröttnade faktiskt när de bara vann och vann... :chockadskeptisk: Fastnade då istället för Tottenham när en liten argentinare vid namn Osvaldo Ardiles dök upp där, och de sympatierna finns väl fortfarande kvar i någon mån. Lite lustigt, eftersom traditionellt håller AIK:are väl mest på Arsenal, medan det är kusinerna från Östermalm som hejar på Tottenham...

 

I Spanien har jag genom åren helt respektlöst bytt sympatier mellan Real och Barca :tappahakan: , beroende på vilket lag som spelat mest attraktivt (inte nödvändigtvis samma sak som att vinna). Men eftersom Barcelona är en så hejdundrande trevlig stad så ligger nog sympatierna där. Dessutom är det ju coolt att inte ha reklam på matchtröjorna... :respekt:

 

Övriga ligor har aldrig intresserat mig särskilt mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är det ju coolt att inte ha reklam på matchtröjorna... :respekt:

 

Det är verkligen respekt, så vitt jag vet har de aldrig haft det heller. Om man nu bortsert från Unicef som dem har nu men som de givetvis inte får några intäkter för.

 

Tottenham är trevlig, det är alltid jobbigt att se "sina" killar åka till White Hart Lane och försöka fixa "enkla" poäng. Just nu går jag och hoppas på att United signar Dimitar Berbatov därifrån som varit på rykteskanalen ett par veckor nu. Ett perfekt komplement till Rooney & Tevez!

 

Annars ser Spurs grymt starka ut i år, Bent har verkligen fått igång målskyttet på försäsongen och sen ett par intressanta nyförvärv i Dos Santos, Modric och snart kanske även Arshavin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som född i Göteborg hejar jag främst på IFK men de andra lagen har jag inget emot, om de vinner över ståkkålmslag förstås. :borstatanderna:

 

I England har det nästan alltid varit Arsenal. När jag blev intresserad på allvar av fotboll var Arsenal outsidern som kämpade på gränsen till de stora titlarna och man vann då och då. Liverpool var laget alla ville slå. Stor respekt för det laget har jag också. Man U är också ett lag som jag hållit på. Mina finaste minnen var när Arsenal fick Anders Limpar i klubben. Han kunde spela fram till mål alltså. Ändå är det bästa jag sett maratonpassningarna Liverpool mäktade med innan John Barnes (tror jag det var) gjorde mål. Jag tror de passade sej igenom motståndarna mer än 20 gånger hit och dit innan de gjorde mål. De var så överlägsna i den matchen att de kunde kosta på sej den här uppvisningen.

 

Spelare jag minns med glädje: Ian Rush, John Barnes, Paul Merson, Nigel Winterburn, George Best(!), Alan Smith och Tony Adams.

 

Nu för tiden är många engelska lag rena främlingslegionerna och det spelas så oengelskt att jag inte längre kan få in den där känslan för lagen som förr.

 

Spanien har för mej varit lite mer obskyrt. Jag hade fram till början av 90-talet bara hört om det ständiga gnabbet mellan Barcelona och Real Madrid och var därför väldigt glad varje gång nåt annat lag än dom vann ligan. Sen när man fick stifta närmare bekantskap med ligan genom TV fick jag också en känsla för lagen. Favoriten sen dess är Atletico Madrid.

 

Italien spelar som landslag förmodligen världens tråkigaste försvarsfotboll och varje gång de förlorar är jag glad. Däremot är ligan en underbar upplevelse. Nån gång skulle jag vilja se den i verkligheten, framför allt när Roma och/eller Inter spelar. Juventus och Milan är två gamla drakar som har vunnit så mycket så nu kan de vänta ett tag innan de vinner igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manchester United så klart! Favoritlaget sedan barnsben på tidiga 70-talet.

 

Har inga andra favoritlag nånstans som jag bryr mig om, men förr (80-talet) följde jag Malmö FF en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som född i Göteborg hejar jag främst på IFK men de andra lagen har jag inget emot, om de vinner över ståkkålmslag förstås. :borstatanderna:

Intressant variant, jag brukar säga att det spelar mindre roll hur det går för Gnaget, bara Djurgården förlorar... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som född i Göteborg hejar jag främst på IFK men de andra lagen har jag inget emot, om de vinner över ståkkålmslag förstås. :borstatanderna:

 

I England har det nästan alltid varit Arsenal. När jag blev intresserad på allvar av fotboll var Arsenal outsidern som kämpade på gränsen till de stora titlarna och man vann då och då.

 

Nu för tiden är många engelska lag rena främlingslegionerna och det spelas så oengelskt att jag inte längre kan få in den där känslan för lagen som förr.

 

Favoriten sen dess är Atletico Madrid.

 

Italien spelar som landslag förmodligen världens tråkigaste försvarsfotboll och varje gång de förlorar är jag glad.

Härligt att träffa på en IFKare som faktist kan glädjas åt de andra göteborgslagen. :) Nog för att jag är GAIS:are men jag ser hellre att guldet hamnar i Göteborg. GAIS står ju förövrigt för Guldet Avhämtas I Stockholm, det lärde farfar mig när han var rejält på lyset på sin 70års dag. :)

 

The Gunners kom ju ordentligt när Wenger tog över det men jag håller med dig, han döda den engelska spelstilen och sen dess har Gunners spelat fin fotboll men engelska storspelare har ju lyst med sin frånvaro.

 

Roligt att du fastnat för lillebrodern i Madrid. Torres var ju totalt kung i Atletico tröjan och även om jag är en Red Devil så beundrar jag gossen även fast han spelar med ärkerivalerna Pool.

 

Signerat! Men det finns en del matcher när jag kan sitta och begeistras över hur fruktansvärt disciplinerat italiernarna spelar.

 

Manchester United så klart! Favoritlaget sedan barnsben på tidiga 70-talet.

GLORY GLORY MAN UNITED!

PS: Jag kan ju gissa din favoritspelare i a f DS.

 

 

Intressant variant, jag brukar säga att det spelar mindre roll hur det går för Gnaget, bara Djurgården förlorar... :borstatanderna:

Jag lyckades med bedriften när AIK åkte ner till Superettan jävligt full ute i Stockholmsnatten säga till en AIK:are i matchtröjan.

- AIK snart på en grusplan nära dig.

 

Ångesten kom som ett brev på posten dagen efter när jag blev notifierad av en polare vad jag sagt och tacka gud allsmäktige att jag inte vakna upp blåslagen och tandlös. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man U har den bästa kampsången också, skriven och framförd av STATUS QUO, världens bästa rockband! :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...