Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fotbollstråden ⚽️


kallestropp
 Share

Rekommendera Poster

”Gult kort – Varning

 

En spelare kan få gult kort om denne uppträder extra oaktsamt, olämpligt eller bryter mot regelerna upprepade gånger. Till exempel vid:

Olämpligt uppträdande.

...

Rött kort – Utvisning

En spelare ska få rött kort och därmed utvisas om denne bryter reglerna på följande sätt:

 

...

Extremt respektlöst beteende.”

 

https://www.fotboll.com/regler#r8

 

Jag anser att det var det sistnämnda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns förstås en allmänt accepterad praxis, som för så mycket annat. Kraven både är och borde vara högre på professionella spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2 timmar sedan, e-snobben säger:

I stundens hetta är det inte alltid man hinner tänka.

Du har förståelse för det mesta, verkar det som. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, e-snobben säger:

Nja, det vet jag inte, men arrogant tycker jag väl är att gå lite långt.

Jag är övertygad om att han försökte stajla, men att det sket sig. Tränaren är nog arg för han tänker likadant.

 

Sedan beror det vad man lägger i ordet arrogant (arrogans). Enligt SO: ”ut­manande själv­säkerhet och hög­dragenhet med in­slag av förakt för an­dra”. Åtminstone är ”utmanande självsäkerhet” uppfyllt. Spelaren som blev varnad för sitt sätt att göra mål (tidigare i tråden) uppfyllde hela meningen. Tycker jag. Inte du, jag vet det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Folkhälsomyndigheten ger grönt ljus för publik från och med den allsvenska premiärhelgen, rapporterar GP.

– Jag tror att alla sett det här framför sig nu, att vi behöver ta steg och släppa in mer publik, säger idrottsminister Amanda Lind (MP) till tidningen.

Redan i mitten av februari öppnade Amanda Lind för att att tillåta publik i viss mån under evenemang. Och i dag kom FHM med ett föreslag för när arenorna kan öppna upp för publik igen, förutsatt att smittläget inte förvärras under de kommande trettio dagarna.

Förslaget är att släppa tillbaka åskådare från och med 10 april, samma helg som herrallsvenskan har premiär.

– De har föreslagit en trappa där man kan anpassa nivån på hur många som kan tas in i en publik, beroende på smittläget. Jag tror att alla ser framför sig att det kommer att bli en stegvis återöppning, säger Amanda Lind till GP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Svensk Elitfotboll ser man positivt på att få möjlighet att ta in fler supportrar.

– Vi har lämnat in remissvar med en öppningsplan, i första skedet vill vi släppa in 15 procent av arenans sittkapacitet på ett smittsäkert sätt. Om vi lyckas med det blir nästa steg 40 procent. Medan Folkhälsomyndighetens förslag ligger på lägre nivå, säger Svensk elitfotbolls sportchef Svante Samuelsson till SVT Sport.

Vad betyder beskedet för er att kanske kunna släppa in lite publik?

– Det känns jätteviktigt. Vi genomförde förra säsongen på ett ansvarsfullt sätt. Vi känner att vi är redo för att släppa in publik, utan risk för smittspridning. Och detta är väldigt viktigt för många som vill följa sitt lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgifter: Zlatan klar för comeback i landslaget

 

Enligt uppgifter till FotbollDirekt kommer Zlatan Ibrahimovic finnas med i den landslagstrupp som Janne Andersson tar ut senare i mars.

Enligt fotbollförbundet tas truppen ut den 16 mars.

– Truppen tas ut 16 mars. Då får vi se vilka som är med, säger landslagschefen Stefan Pettersson till TT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2007-06-02 17:12, marcushedenstrom säger:

För min del får Zlatan gärna sitta på bänken genom hela matchen. Det är Allbäck och Elmander vi behöver.

@marcushedenstrom är det frälsaren och desertören som är tillbaka 

1615903747.jpeg.59051cb96e5a113fa78c5d244ba48d1e.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ekdal skadad bara efter 2 min inhopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Har du en utomhusarena som Friends och sätter in åtta personer då börjar det bli nästan en kilometer mellan varje stol.

Nu får väl Tegnell ge sig

15% är riskfritt 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då är det bara i allsvenskan som inte tror på publik 

 

6151D21F-1FD3-49DD-BFD8-89F1EA5402B3.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
2021-03-15 23:19, ronny säger:

Uppgifter: Zlatan klar för comeback i landslaget

 

Enligt uppgifter till FotbollDirekt kommer Zlatan Ibrahimovic finnas med i den landslagstrupp som Janne Andersson tar ut senare i mars.

Enligt fotbollförbundet tas truppen ut den 16 mars.

– Truppen tas ut 16 mars. Då får vi se vilka som är med, säger landslagschefen Stefan Pettersson till TT

 

0F0734CF-C668-4A24-8D44-1D9080A43D1D.jpeg

934115DF-AB36-4E7B-B1C6-81CB68366A9B.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det liknar väldigt mycket Zlatan fallet

 

1F6C22AA-2114-4517-9C4D-9E2D917CBA8B.jpeg

1EFE1502-79EB-46D4-85DD-FD65FB1256F3.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...