Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fotbollstråden ⚽️


kallestropp
 Share

Rekommendera Poster

56 minuter sedan, Alix säger:

Jag bodde och jobbade där en sommar. Min sista jobbsommar.

Ja det är väldig fin natur där

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, ronny säger:

Ja det är väldig fin natur där

Rekommenderar alla att besöka Vesslunda naturreservat, strax söder om Falkenberg. Skrea strand är ett måste, förstås.

Apropå Halland gick det hyfsat för Varberg också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De 2 sista är också slut nu

 

979D869D-5C6F-4EA8-9C0E-D8FBB314D743.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omgång 4 klart! Varberg ny 2a

 

0C3470E3-1516-42CD-9788-827ED158FFB3.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

7 omgången

 

 

A5DF39CB-FA25-467D-8615-C66F56BBF891.jpeg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter AIK 1-0 mål

är kramar ok nu?

 

91231EF2-7498-426B-AB86-3FB92F21429C.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Är det tillåtet med Publik nu?

 

 

I måndags ändrade Svenska fotbollförbundet sina rekommendationer till att föreningar nu får ta in 50 personer på sina matcher. Då stod det att rekommendationen främst gäller breddfotboll. Men då till exempel Piteå i kväll tar in publik på sin damallsvenska match gör de inget fel.

Piteå och Örebro tänker ta in 50 personer på sina damallsvenska matcher ikväll, medan Rosengård har tolkat rekommendationerna som att de inte får det.

Enligt Håkan Sjöstrand, generalsekreterare på SvFF, bryter Piteå och Örebro inte mot några rekommendationer.

– Det är möjligt för alla föreningar att ha upp till 50 personer. Om man kan säkerställa att det inte är fler än 50 personer, oavsett om det är en bredd- eller elitförening, så är det möjligt inom ramen för de lagar och förordningar som gäller, säger han till SVT Sport.

Det ställs ändå krav på att det är en inhägnad idrottsplats och ett kontrollerat arenautrymme och om man inte kan garantera det ska man inte ta in publik. Lagen och de som utför matchen räknas inte med bland de 50 personerna.

Rosengårds sportchef Therese Sjögran sade tidigare idag att de hade tolkat rekommendationerna som att de inte fick ta in publik i och med att det är elitidrott. Efter Sjöstrands förtydligande lär de nu göra det i sin nästa match.

– Vi blev lite tagna idag eftersom det har varit prat om breddfotboll. Nästa match är Göteborg hemma så då får vi titta på det, säger hon till SVT Sport.

Från svensk fotbolls sida har man sedan tidigare lämnat in en begäran till regeringen om att de ska ompröva begränsningen av offentliga tillställningar med mer än 50 deltagare.

– Det är en ödesfråga för fotbollen. När vi ser på toppfotbollen och betydelsen av publikintäkterna man nu inte har, så ser man att det får oerhörda konsekvenser, säger Sjöstrand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ronny säger:

Är det tillåtet med Publik nu?

 

 

I måndags ändrade Svenska fotbollförbundet sina rekommendationer till att föreningar nu får ta in 50 personer på sina matcher.

Härligt, då kan jag börja gå på matcher med mitt kära ÖIS. Kan dock inte ta med någon kompis för då riskerar jag att det kan bli fler än 50.

Minnet från 1985 finns kvar, då blev vi senast och förmodligen för sista gången mästare men hoppet lever så länge jag gör det.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nation Leuge 

Alla friska

I övrigt är hela den svenska truppen på 23 spelare friska och krya. Martin Olsson kommer inte att ersättas.

Hur Janne Andersson ska formera sin startelva är oklart, även för honom själv.

– Alla 23 spelare är tillräckligt bra för att tas ut i en startelva, sa han.

Kritisk

Janne Andersson var kritisk till hur myndigheterna och politikerna har hanterat fotbollen under coronapanemin.

– Jag har jobbat med fotboll i olika nivåer i 38 år och jag förstår ju att de väger saker mot varandra. Men utåt sett, när jag lyssnar på deras uttalanden så tyder det på en stor okunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...