Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB funkar inte på min MBA


WpsyLkoT

Rekommendera Poster

Hej! Det är så att jag har ett stort problem.

Har nyligen köpt en ny USB-minne som då inte funkar i min MBA. Jag har försökt allt nästan och kolla upp å ner i google och olika forum men hittar inget svar eller något sorts av hjälp. Problemet är att när jag väll lägger in USB minnet så kommer det inte upp något sorts mapp så jag kan lägga in olika dokument eller filmer i. Snälla behöver hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att öppna Skivverktyg (finns i Program>Verktygsprogram) och se om USB-minnet listas där? I så fall kan du formatera det där också så att det funkar. Syns det inte i Skivverktyg heller så öppnar du Terminalen (samma mapp) och skriver in...

 

diskutil list

 

... och trycker enter, så listas datorns olika lagringsenheter. Är det med där? Om inte kan det vara fel på USB-porten. Har du testat andra USB-portar/enheter? Är det bara denna USB som krånglar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den finns inte med.. Ja, jag har testat andra USB-minnen och då funkar det utan problem. Men det är nog bara denna data och USB som inte funkar på varandra för USB-minnet funkar på alla andra datorer. Konstigt! Men tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för USB-minne? Vad använder det för partionskarta? Vad använder det för filsystem? Vad är "alla andra datorer" för datorer? Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det har jag ingen aning om.. :huh: Jag testade på 1 annan data som också var Mac och det funkade inte heller. Så det måste nog vara något med UsB-minnet o Mac datorerna? Sen testade jag på en annan sony data och då funkade de utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...